EE EN RU
Kuidas saan registreeruda CityBee kasutajaks? CityBeega seiklemiseks lae alla CityBee telefonirakendus Androidi (Google Play) või iOS (App Store) poest. Ma ei saa oma kontole sisse logida. Mida teha, kui unustasin parooli või kasutajanime? Ikka juhtub, neid paroole on nii palju... Kontrolli, kas sisestad õige e-posti aadressi ja parooli. Pea meeles, et suur- ja väiketähtedel tehakse vahet. Kui Sa ikka ei saa kontole sisse logid Kas registreerimise ajal pean esitama oma makse-/krediitkaardi andmed? Tee see kohe ära. Sa võid seda teha ka pärastpoole, aga ilma oma kaardi andmeid sisestamata ei ole Sul võimalik teha broneeringut ega rentida autot. Milliseid kaarte registreerimisel aktsepteeritakse? Me aktsepteerime kõiki Visa, Mastercard ja American Express kaarte. Sa võid lisada rohkem kui ühe maksekaardi. Pea meeles, et kaardil peavad olema avatud internetitehingud. Saad seda teha log Kas ma saan registreeruda CityBees, aga esitada teise isiku maksekaardi? Paraku mitte. Kaart peab kuuluma samale isikule, kellele kuulub CityBee konto. Milliseid dokumendid on vajalikud registreerimiseks? Pane valmis B-kategooria juhiluba. Sellest piisab. Kuidas ma saan autot broneerida? Auto broneerimiseks käivita meie rakendus ja otsi lähimat autot kaardilt või autode nimekirjast. Klõpsa ikoonile ja näed auto täpset asukohta ja kütuse taset. Leidsid sobiva sõiduki? Klõpsa „ Kuidas avada auto uksed? Kui oled auto juurde jõudnud, käivita rakendus ja klõpsa vahelehel „Broneering“ nuppu „Ava“. Uksed avanevad automaatselt ning saad autosse istuda. Kui kaua kehtib sõiduki broneering? Tasuta broneering on aktiivne 15 minutit. Veerand tunni möödudes tühistatakse broneeringu automaatselt. Vajadusel võid auto broneerida ka pikemaks vajutades nupule „Pikenda broneeringut“. Sii Kas ma saan broneeringut tühistada? Kui jah, siis kas see maksab? Jah, Sa saad 15 minuti jooksul broneeringu tasuta tühistada. Kui mõtled ümber, klõpsa lihtsalt „Tühista“ ja seejärel kinnita loobumisest. Pea meeles, et tasu arvutatakse auto avamise hetkest. Kus saan ma renti lõpetada ja auto parkida? Kas on võimalik parkida mis tahes kohas või selleks on ettenähtud alad? Alad, kus saad parkida CityBee autot, on märgitud rakenduses oleval kaardil. Autorendi lõpetamine väljaspool neid alasid ei ole võimalik. Rent jätkub kuni CityBee alas parkimiseni ja broneeri Kas ma saan rendi lõpetada teises linnas? Hetkel veel ei saa, kuid töötame selle nimel, et see võimalus varsti olemas oleks. Kuidas arvutatakse CityBee hind? Tasu arvutatakse auto uste avanemise hetkest rakenduse abil. Kasutusaeg maksab: 0,29 € minutis, 9,90 € tunnis, 44,90 € päevas või 275 € nädalas. Täieliku hinnakirja ja kõik hinnad leiad vahel Kuidas võetakse tasu CityBee kasutamise eest? Auto rendi alustamiseks pead CityBee kontole sisestama enda maksekaardi andmed. Sa võid sisestada rohkem kui ühe kaardi andmed ja enne rendi algust valida just selle kaardi, millega seekord t Millised on CityBee kasutamise kulud? Päris väikesed: 0,29 € minutis, 9,90 € tunnis, 44,90 € päevas või 275 € nädalas kohta ning 0,20 € iga kilomeetri kohta. Täieliku hinnakirja ja kõik hinnad leiad vahelehelt „Hinnad“ citybee.ee Kas ma maksan CityBeed kasutades kütuse eest? Ei. Sa maksad ainult auto kasutamisaja ja läbitud kilomeetrite eest. Kui auto kasutamise ajal saab kütus otsa (armatuuris süttib punane kütusereservi tuli), külasta lähimat Alexela tanklat, Kas ma maksan rendi eest siis, kui autot ei kasutatud, aga mina pole broneeringut lõpetanud? Jah. Tasud on arvutatud alates broneeringu lõpetamise hetkest, olenemata sellest, kas auto liigub või mitte. Mida pean tegema, kui kütus otsa saab? Kui Sul saab kütus otsa, sõida lähimasse Alexela tanklasse. Täida paak ja maksa kütusekaardiga (ära kasuta sularaha), mille leiad päikesesirmi tagant. Sinu abi märgatakse CityBee`s kindlasti Kui vana pean olema, et teenust kasutada? Kasutajad peavad olema täisealised. Ära unusta, et kasutajal peab olema ka kehtiv B-kategooria juhiluba. Kas teenus on saadaval ööpäevaringselt? Meie teenus on saadaval ööpäevaringselt, 7 päeva nädalas, 365 päeva aastas (mõnikord isegi 366 päeva). Kas CityBee veoautod on saadaval kõikidele? Meie autod on saadaval (peaaegu) kõigile. Sul peab olema kehtiv B-kategooria juhiluba ja pead olema täisealine. Mis on kaubaruumi mõõtmed? Mis sinna mahub? Meie kaubikud mahutavad suurimaid ja pikimaid pakke - näiteks 90 kasti suurusega 56x33x41 cm või 3,5 m pikkuse (köögi) tööpinna. Kas veose kaaluga on seotud piiranguid? Jah. Fiat Ducato puhul on lubatud veose kogukaal 1450 kg. Meie autod suudavad kanda tõepoolest suurt koormat, aga ka nende võimetel on piir, mida ei tohi ületada. PS! Ära unusta veost kinnit Kas autos on transpordirihmad kauba kinnitamiseks? Jah. Kui Sul on plaanis vedada suuri ning raskeid asju, kasuta autos olevaid rihmu. Kinnitamata veos võib mõjuda sõiduohutusele või kahjustada autot. Anna meile teada, kui Sa rihmasid autost Missugune juhiluba on vajalik auto juhtimiseks? Meie autode juhtimiseks piisab B-kategooria juhiloast. Pea aga meeles, et meie kaubikud on palju suuremad kui sõiduautod. Need on siiski suured autod suurteks vedudeks! Kui Sa pole sellist a Kas autot võib juhtida ka mõni muu isik? Ei. Juht peab olema selle CityBee konto omanik, mille kaudu on tehtud auto broneering ja rent. Mitu istekohta autos on? Auto salongis on kolm kohta (juht ja kaks reisijat). Pea meeles, et inimeste vedu kaubaruumis on keelatud. Kui kõrge auto on? Kas auto mahub maa-aluse parklasse? Sellega võib minna keeruliseks. Kontrolli iga kord lubatud kõrgust. Pea meeles, et CityBee kaubikud on suuremad ja kõrgemad kui sõiduautod. Need mahuvad parklatesse ja garaažidesse, kus maksi Kust ma leian autovõtme? Autovõtme leiad riiulist, mis on raadiost ja käigukangist allpool. Võti peab asuma topsihoidjate vahel. Kui seda seal ei ole, vaata kindalaekast. Pea meeles, et pärast rendi lõpetamist pead v Kus on registreerimistunnistus ja kindlustuspoliis? Regimistreerimistunnistus ja kindlustuspoliis on auto kindalaekas kaassõitja poolel. Kas rakendus on saadaval igale nutitelefonile ja operatsioonisüsteemile? Näiteks Windows Phone? Meie rakendus on saadaval seadmetele, mis kasutavad minimaalselt operatsioonisüsteemi Android 4.4 või iOS versiooni 9.3. Kas CityBee autoga tohib sõita Eestist välja? Jah, aga enne sellise reisi alustamist pead meile helistama ja eelnevalt teavitama, millisesse riiki Sa lähed ja kui kaua kavatsed välismaal viibida. Pea meeles, et väljaspool Eesti piire ei Ma ei saa renti lõpetada. Mis võib olla selle põhjuseks? Kontrolli, kas oled CityBee alas. Pea meeles, et renti on võimalik lõpetada vaid CityBee alas. Kui oled alas, kontrolli, kas kõik uksed ja aknad on kinni. Enne rendi lõpetamist ära unusta võt Mis juhtub, kui ma kaotan auto dokumendid? Anna meile sellest viivitamatult teada, helistades kõnekeskusesse +372 6005 888. Kas CityBee autod on kindlustatud? Kõik CityBee autod on kindlustatud. Juhi omavastutus on maksimaalselt 1000 eurot, juhul kui kahju on tema enda põhjustatud. Täpse info kindlustuse ja Sinu vastutuse kohta kahju eest leiad Kod Mida pean tegema, kui kahjustasin autot? Kui kahjustasid autot, helista viivitamata meie kõnekeskusesse +372 6005 888 ja selgita, mis juhtus. Ütleme Sulle, kuidas edasi toimida. Põhjustasin liiklusõnnetuse. Mida pean tegema ja millised kulud sellega kaasnevad? Tegijal juhtub! Kui põhjustasid õnnetuse, fikseeri selle toimumiskoht ja helista meie kõnekeskusesse +372 6005 888, kust saad juhise, kuidas edasi toimida. Kui vajalik, teata asjakohastele am Märkasin kahjustusi või on autost varustust puudu. Mida pean tegema? Kui märkad kahjustust, tee sellest pilt ja saada e-kiri: info@citybee.ee või helista numbrile: +372 6005 888. Kui midagi on valesti auto salongis või kaubaruumis, anna meile sellest teada. Ma olen ettevõtja. Millise arve ma saan? Kui soovid saada arvet oma ettevõtte andmetega, kirjuta meile sõnum aadressile: info@citybee.ee ja lisa ettevõtte nimi, aadress ja maksukohustuslasena registreerimise number. Me seome need an Mida teha, kui alas ei ole vabu parkimiskohti? Võid oodata, kuni vabaneb parkimiskoht alas või sõita mõnda teise lähedalasuvasse alasse. Jätsin midagi autosse. Kuidas ma selle tagasi saan? Kui oled ala läheduses ja autot pole veel renditud teisele isikule, rendi auto korraks uuesti ja võta ununeud asjad tagasi. Kui Sul ei ole autole juurdepääsu, helista meie kõnekeskusesse +372 Kas ma tohin vedada elusloomi? Jah, aga ainult siis, kui koduloomad on spetsiaalsetes kandevahendites, ohutult paigutatud kõrvalistmele ja kinnitatud turvavööga. Kas autos on telefonilaadija ja -hoidja? Muidugi, mobiilsus ja uued tehnoloogiad on meile kõige tähtsamad. Meie autodest leiad laadija ja telefonihoidja. Anna meile teada, kui üks neist on puudu. Kas on vaja teha mingeid lisakulutusi? CityBee ei nõua registreerimistasu ega liikmemaksu. Maksad ainult auto kasutamise aja ning läbitud kilomeetrite eest. Kust võtta ja kuhu tõukerattaid jätta? CityBee tõukerattaid leiad CityBee tõukerataste alast, mille piirid on nähtaval rakenduse kaardil. Vajuta tõukeratta ikooni peale ja näed märgistatud ala - see ongi tõukerataste parkimistsoon Mida teha, kui tõukeratas saab sõidu ajal tühjaks? Kui sa ei ole tõukerataste tsoonis, võid seda kasutada nagu tavalist tõukeratast ning sõita sellega tsooni. Sõidu lõppedes kaob tõukeratas kaardilt seniks, kuni me selle jälle täis laeme. PS! Kui vana pean olema, et tõukerattaga sõita? Tõukeratta kasutamiseks pead olema vähemalt 18 aastat vana. Eraldi vanusekontrolli me ei teosta, kuid registreerimise hetkel nõustud meie kasutustingimustega, sh et tõukerattaid võib kasutad Miks vahel ei ole tõukeratta asukoht rakenduses täpne? Vabandame selle eest, kuid vahel ei ole GPS'i signaal täpne näiteks lähedalasuvate majade või muude takistuste tõttu. Sellises olukorras on lihtsam leida mõni muu lähedalasuv tõukeratas. Mida teha, kui minu kaardilt on võetud raha, kuigi ma ei ole tõukeratast kasutanud? Vabandame. Palun võtke viivitamatult ühendust meie abiliiniga +372 6005 888 või info@citybee.ee ning leiame lahenduse. Kas tõukeratast saab broneerida? Tõukerattaid ei saa paraku broneerida. Kuidas alustada/lõpetada sõitu tõukerattaga? • Leia endale lähim tõukeratas • Skanneeri ratta lenksul asuvat QR koodi või sisesta digitaalne kood. • Tõukeratas avaneb automaatselt ning saad sõitma hakata! Kas tõukeratast saab vahepeal lukustada, et hiljem sõitu jätkata? Paraku mitte - soovitame sellises olukorras võimalusel võtta tõukeratas endaga kaasa. Kui seda ei ole võimalik teha, peaks sõidu lõpetama ning hiljem valima uue tõukeratta. Kuhu võin tõukerattaga sõita? Võid sõita ka CityBee tõukeratta tsoonist välja, kuid pea meeles, et sõitu saad lõpetada vaid CityBee tõukerataste tsoonis. Pea meeles! Kui võimalik, liigu mööda jalgrattateid. Mida veel peaksin tõukeratastest teadma? - Sõida alati kaine peaga! Kaitse ennast ja teisi :) - Kui sõidad esimest korda, katseta pidurdus- ja kiirendushoobasid.
Tulemused puuduvad. Spróbuj raz jeszcze.
Kasutame parema teenuse pakkumiseks küpsiseid. Kui te ei muuda oma veebilehitseja sätteid, nõustute nende salvestamise ja kasutamisega.
Sain aru

Kasutustingimused

 

SÕIDUKITE RENDI JA TEENUSE OSUTAMISE TINGIMUSED JA EESKIRJAD

 

 

  • ÜLDSÄTTED

Need Citybee Eesti OÜ, juriidilise isiku registrinumbriga 14646800, registreeritud aadressil Tartu maakond, Tartu linn, Kaluri 2, 51004 (edaspidi „Äriühing“), sõidukite rendi ja teenuse osutamise tingimused ja eeskirjad (edaspidi „Eeskirjad“) reguleerivad korda Kasutaja registreerimiseks mobiilirakenduses, eeskirju Kasutajate isikuandmete kasutamiseks, mootorsõidukite ja kaherattaliste sõidukite kasutamist, sõidukite kasutustingimusi ja vastutust ning arvelduste korda.

Enne Äriühingu poolt osutatavate teenuste kasutama hakkamist on Kasutaja kohustatud:

Hoolikalt lugema käesolevaid Eeskirju ja nendega vastutustundlikult tutvuma ning valima nupu „Nõustun“ Mobiilirakenduse Omaniku mobiilirakenduse registreerimise väljal. Valides nupu „Nõustun“, kinnitab Kasutaja, et talle esitatud kogu teave on selge, mõistetav, ning et ta nõustub käesolevate Eeskirjadega; ja

esitama Mobiilirakenduses registreerumisel sellist teavet ja dokumente, mida, olenevalt olukorrast, Äriühing ja/või Mobiilirakenduse Omanik võivad käesoleva alusel mõistlikult nõuda.

Juhul, kui Kasutajal tekib mis tahes küsimusi seoses Eeskirjade tõlgendamise või kohaldamisega, on Kasutajal õigus võtta ühendust Äriühingu esindajatega järgmistel kontaktandmetel: telefon +372 6005 888, e-post info@citybee.ee.

Kasutaja, kes on täitnud siin eeltoodud punktis 1.2 sätestatud nõuded ja on omandanud õiguse kasutada Äriühingu poolt osutatavaid teenuseid, on Äriühinguga seotud lepingulise õigussuhtega seoses käesolevate Eeskirjadega pakutava Äriühingu sõidukite rendi ja Äriühingu poolt osutatavate ja Kasutaja poolt kasutatavate teenustega. Mobiilirakenduse Omanik ja Kasutaja on lepingulise õigussuhte pooled seoses Mobiilirakenduse kasutamisega kooskõlas käesolevate Eeskirjadega.

  1. EESKIRJADES KASUTATAVAD MÕISTED

Kasutaja“ – Äriühingu ja Mobiilirakenduse Omaniku klient (füüsiline isik), kes nõustub käesolevate Eeskirjadega ja kasutab Sõidukeid käesolevate Eeskirjade alusel.

Sõiduk“ – kaherattaline sõiduk, millega sõidetakse lihaste jõul või millel on elektrimootor, või mootorsõiduk, mille Äriühing annab käesolevates Eeskirjades kirjeldatud korra alusel Kasutaja ajutisse valdusesse ja Kasutajale ajutiseks kasutamiseks. MÄRKUS: praegu pakub Äriühing Eestis vaid mootorsõidukeid, seega ei ole hetkel kohaldatav ükski punkt, mis puudutab lihaste jõul juhitavat või elektrimootoriga kaherattalist sõidukit.

Sõiduki Kasutamise Periood“ – ajavahemik alates hetkest, mil Sõiduk tehakse Parkimisalal lukust lahti / Parkimisalalt võetakse, kuni hetkeni, mil Sõiduk Parkimisalal lukustatakse / Parkimisalale tagastatakse.

Teenused“ – Sõiduki hooldusteenused (kapitaalremont ja jooksvad remonditööd, tehniline abi), sealhulgas kõik materjalid ja kütused, mis on vajalikud Sõiduki käitamiseks, ning sõidukite kasutamisega seotud kohustuslik liikluskindlustus ja sõidukite üldkindlustus (kasko).

Veebisait“ – veebisait www.citybee.ee.

Mobiilirakendus“ – nutitelefonidele, tahvelarvutitele ja muudele mobiilseadmetele mõeldud rakendustarkvara, mille abil viiakse läbi Sõiduki broneerimist, lukust lahti tegemist, lukustamist ja/või muid tarkvaras ette nähtud toiminguid. Äriühingu poolt kasutatava Mobiilirakenduse omanik ja vastavalt ka Mobiilirakenduse kaudu kogutavate isikuandmete vastutav töötleja on Prime Leasing, UAB, juriidilise isiku registrinumber 302565318, registreeritud aadressil Ozo g. 10A, 08200 Vilnius, Leedu Vabariik.

Mobiilirakenduse Omanik” – Äriühingu poolt kasutatava Mobiilirakenduse omanik ja vastavalt ka Mobiilirakenduse kaudu kogutavate isikuandmete vastutav töötleja Prime Leasing, UAB, juriidilise isiku registrinumber 302565318, registreeritud aadressil Ozo g. 10A, 08200 Vilnius, Leedu Vabariik.

Elektrooniline Süsteem“ – Sõiduki ettetellimissüsteem Mobiilirakenduses.

Sõidukisüsteem“ – Sõidukisse paigaldatud elektrooniline süsteem, mis salvestab Sõiduki asukoha, Sõiduki poolt läbitud vahemaa, Sõiduki kasutamise aja, Kütusekaardi kasutamise ning Sõidukiga ja selle kasutamisega seotud muud andmed ning edastab andmed Äriühingule ja/või Mobiilirakenduse Omanikule.

Hinnakiri“ – Sõiduki rentimise ja teenuse hinnad ja Veebisaidil avaldatud muud tasumäärad.

Kütusekaart“ – igas mootorsõidukis olev kütusekaart, mis kuulub Äriühingule ja mis on mõeldud kütuse eest maksmiseks Äriühingu poolt täpsustatud teenindusjaamas.

Parkimisala“ – Sõiduki parkla, kust Kasutaja Sõiduki võtab ja/või kuhu Sõiduk tagastatakse. Parkimisala, kust Sõiduk võetakse ja Parkimisala, kuhu Sõiduk tagastatakse, ei pruugi kattuda. Mõned mootorsõidukite mudelid, millele on viidatud Veebisaidil ja Mobiilirakenduses, tuleb tagastada samale Parkimisalale, kust Kasutaja mootorsõidukid võttis. Parkimisalade nimekiri tehakse kättesaadavaks Elektroonilises Süsteemis.

Käesolevate Eeskirjade tähenduses on vastavalt kontekstile terminite ainsuse ja mitmuse vormil sama tähendus.

 

  • KASUTAJA REGISTREERIMINE MOBIILIRAKENDUSES

Kasutajal on õigus Äriühingu poolt pakutavaid Teenuseid kasutada üksnes pärast Mobiilirakenduses registreerumist ja Äriühingu poolt nõutud kogu teabe ja dokumentide esitamist käesolevates Eeskirjades kirjeldatud korras.

Kasutajal on õigus registreerida ennast Mobiilirakenduses elektroonilise sidevahendi kaudu pärast seda, kui ta on tutvunud Mobiilirakenduses kättesaadavaks tehtud Eeskirjadega ja sisestanud oma isikuandmed ning täitnud väljad muu nõutud teabega.

Mobiilirakenduses registreerumisel peab Kasutaja sisestama oma e-posti aadressi, mis loetakse Kasutaja tunnuskoodiks, ja looma parooli, mida kasutatakse hiljem Elektroonilisse Süsteemi sisse logimiseks.

Kasutajal, kes soovib mootorsõidukeid kasutada, peab olema kehtiv juhiluba ja selle kehtivus tuleb kinnitada kooskõlas Mobiilirakenduses kehtestatud korraga, s.t, et registreerumisel peab Kasutaja üles laadima fotod oma näokujutisest ja juhiloast, mille vastuvõtmisel Äriühing tuvastab Kasutaja ja kontrollib mootorsõidukite juhtimise õigust tõendava dokumendi kehtivust.

Kui Kasutaja ei sisesta oma isikuandmeid, sisestab valed isikuandmed või teeb oma isikuandmete sisestamisel vea, loetakse Kasutaja registreerumine kehtetuks. Kasutaja on kohustatud hüvitama Äriühingule kõik kahjud, mida kantakse Kasutaja poolt vale või ebatäpse teabe esitamisest tulenevalt.

Pärast seda, kui Kasutaja tutvub Eeskirjadega, esitab nõutud teabe ja dokumendid ning Äriühing teostab vajalikud toimingud Kasutaja tuvastamiseks ja teabe kontrollimiseks, kohustub Äriühing Teenuste osutamise raames andma Kasutajale õiguse Sõidukeid ajutiselt käitada ja kasutada, samal ajal kui Kasutaja kohustub kasutama Sõidukeid käesolevates Eeskirjades kehtestatud korra alusel ja maksma saadud Teenuste eest tasu.

Oma isikliku konto edukal loomisel, s.t Mobiilirakenduses registreerumisel, antakse Kasutajale üksikasjad Elektroonilisse Süsteemi sisse logimiseks, millega Kasutaja võib teostada Sõidukite broneerimisega seotud toiminguid. Andmed Elektroonilisse Süsteemi sisse logimiseks antakse ainult konkreetsele füüsilisele isikule, seega peab Kasutaja eelmainitud andmeid kaitsma ja ei tohi neid kellelegi avaldada.

Kasutaja kohustub talle antud Elektroonilisse Süsteemi sisse logimise üksikasju ja paroole kaitsma ning viivitamatult teavitama Äriühingut üldisel infotelefonil, kui andmed lähevad kaduma või muutuvad kättesaadavaks kolmandatele isikutele.

Olles saanud teate Kasutaja Elektroonilisse Süsteemi sisse logimise andmete kaotsi mineku või Kasutaja Elektroonilisse Süsteemi sisse logimise andmete kolmandatele isikutele kättesaadavaks muutumise kohta, kohustub Äriühing viivitamatult, kuid mitte hiljem kui 8 töötunni jooksul blokeerima Kasutaja isiklikule kontole sisse logimise.

Nii Äriühing kui ka Kasutaja kohustuvad teavitama üksteist mis tahes muudatustest oma isikuandmetes (nimi, perekonnanimi, aadress, registrinumber jne) mitte hiljem kui 5 kalendripäeva jooksul.

Pärast punktis 3.9 viidatud Kasutaja teate esitamist Äriühingule kantud kahju kannab Äriühing, välja arvatud juhtudel, kui kahju kantakse tulenevalt Kasutaja ebaausast tegevusest. Kui kahjusid, mis tulenevad Kasutaja sisse logimise andmete kaotsiminekust või Kasutaja sisse logimise andmete kasutamisest kolmandate isikute poolt, kantakse enne punktis 3.9 viidatud Kasutaja teate esitamist Äriühingule, loetakse, et kahjud on tekkinud Kasutaja raske hooletuse tagajärjel, kui Kasutaja ei tõesta vastupidist, ning sellised kahjud peab hüvitama Kasutaja.

Kasutaja kohustub tagama, et kasutades arvuti riistvara, tarkvara või teisi seadmeid, mida kasutatakse Kasutaja registreerimiseks ja/või Elektroonilisse Süsteemi sisse logimiseks, on rakendatud kõik mõistlikud turvameetmed, sealhulgas peavad olema rakendatud viirusetõrje rakendused, ning Kasutaja vastutab mis tahes tagajärgede eest, mis tulenevad Kasutaja arvuti või muude süsteemide ebapiisavast kaitsest. Elektroonilise Süsteemi kasutamiseks vajaliku tarkvara ja andmete turvarikkumise korral väljastab Äriühing vastavalt Kasutaja taotlusele uue parooli.

  • ISIKUANDMETE TÖÖTLEMISE SÄTTED

 Kõik käesolevas peatükis sisalduvad viited Äriühingule kui vastutavale töötlejale on vajaduse korral ja kohaldatavuse piires ühtlasi ka viited Mobiilirakenduse Omanikule ulatuses, milles need puudutavad isikuandmete kogumist ja töötlemist Mobiilirakenduse Omaniku poolt vastutava töötlejana. Käesolevate Eeskirjadega nõustudes annab Kasutaja oma isikuandmed töötlemiseks nii Kasutajale osutatavate Teenuste haldamise ja osutamise eesmärgil (lepingu sõlmimise ja täitmise alused) kui ka siin punktis allpool nimetatud muudel seotud eesmärkidel. Töödeldakse nii lepingu sõlmimisel esitatud isikuandmeid (nimi, perekonnanimi, isikukood, aadress, kontaktandmed, andmed juhiloa kohta, koopia juhiloast, koopia isikut tõendavast dokumendist (esitatakse isiku ja tema vanuse tuvastamiseks, kui isik soovib kasutada elektrimootoriga kaherattaliste sõidukite rentimise teenust, kuna käesolevate eeskirjade kohaselt võivad seda teha ainult täisealised (üle 18-aastased) isikud), biomeetrilised andmed (näokujutise tuvastamise eesmärgil, nõusoleku alusel) jne) kui ka Teenuste kasutamisega seotud andmeid, sealhulgas Sõiduki GPS (asukoha) andmeid ja kiirusega seotud andmeid. Andmed tuleb esitada Kasutajaga lepingu sõlmimise (Kasutaja registreerumise kinnitamise hetkel) ja/või lepingu täitmise eesmärgil. Juhul, kui isikuandmeid ei esitata, siis Kasutaja registreerumist ei kinnitata. Isikuandmete töötlemisel järgivad Äriühing ja Mobiilirakenduse Omanik järgmisi põhimõtteid.

Isikuandmeid kogutakse määratletud ja seaduslikel eesmärkidel.

Isikuandmeid töödeldakse täpselt, heas usus ja läbipaistvalt.

Töödeldakse vaid isikuandmeid, mis on piisavad, nõuetekohased ja kehtestatud eesmärkide saavutamiseks vajalikud.

Isikuandmeid töödeldakse seaduslikul viisil, s.t ainult õigusaktides sätestatud töötlemise õiguslikel alustel (lepingu sõlmimine ja täitmine, nõusolek ja ka muud alused, kui asjakohased).

Isikuandmeid ajakohastatakse regulaarselt.

Isikuandmeid säilitatakse vaid seni, kuni seda nõuavad andmetöötluse eesmärgid.

Isikuandmete töötlemisel Teenuste haldamise ja osutamise eesmärgil säilitatakse andmeid 3 kuud, kui teenuse osutamisest keeldutakse, ning 5 aastat alates teenuse osutamise algusest, kui teenust osutatakse. Nende Kasutajate andmeid, kes on jätnud täitmata oma rahalised ja/või varalised kohustused või on tekitanud Äriühingule kahju, säilitatakse täiendava 5aastase perioodi jooksul.

Juhtudel, kui Kasutaja ühendab oma mobiilseadme, muu hulgas nutitelefoni, Sõidukis juhtmega või juhtmeta seadmetega, muu hulgas navigatsiooni- või multimeediasüsteemiga, talletuvad Kasutaja seadmete andmed Sõidukisse. Kasutaja avaldab, et ta mõistab, et peab mobiilseadme andmed Sõiduki mälust ise kustutama kooskõlas Sõiduki tootja juhistega. Kasutaja avaldab, et ta mõistab ja teab, et Äriühing ei vastuta kahjude eest ega hüvita kahjusid, mis tulenevad Sõidukisse talletunud Kasutaja mobiilseadme andmetest. Kõik nõuded, mille Kasutaja esitab seoses Sõidukisse talletatud Kasutaja mobiilseadme andmetega, mida ei ole kustutatud, loetakse põhjendamatuteks ja Äriühing ei võta neid arvesse.

Kasutaja on teadlik, et juhul, kui tema registreerumisel Mobiilirakenduses ja Sõiduki broneerimise käigus tõusetuvad mis tahes põhjendatud kahtlused, et Kasutaja ei tasu osutatud teenuste eest (nt teenuste suurenev kasutamine) ja Äriühing võib kanda varakahju, on Äriühingul Äriühingu omandiõiguste ja nende kaitsmisega seoses õigustatud huvi koguda ja töödelda seaduslikul viisil kättesaadavaid Kasutaja andmeid (sealhulgas isikukood, krediidireiting jne) maksejõulisuse kontrollimise, võlahalduse ja/või võlgade sissenõudmise eesmärgil. Lisaks on Äriühingul õigus koguda ja töödelda Kasutaja nimetatud isikuandmeid juhul, kui Äriühing saab Kasutajalt taotluse seoses oma praeguse või endise võlgnevusega Äriühingu ees (kui on olemas).

Kui Kasutaja ei täida oma rahalisi kohustusi käesolevate Eeskirjade alusel ja ei heasta rikkumist 30 kalendripäeva jooksul alates esitatud teatest, on Äriühingul õigus edastada Kasutaja võlga käsitlevad andmed ja isikuandmed (sealhulgas isikutuvastusandmed) isikutele, kellel on õigustatud huvi, kaasvastutavatele töötlejatele võlainfo võlahalduse ja/või võlgade sissenõudmise eesmärgil (andmeid täitmata kohustuste kohta säilitatakse 10 aastat alates võla tagastamise kuupäevast) õigustatud huvi alusel. Krediidivõime hindamise eesmärgil teostab Äriühing isikuomaduste automatiseeritud hindamist (profiilianalüüs), mis võib mõjutada võimalust tulevikus tehinguid teha.

Käesolevate Eeskirjade ja õigusaktide rikkumiste tõkestamise, tuvastamise ja nende vastu võitlemise ning Äriühingu vara ja Kasutaja ebaseaduslike tegevuste (nt Kasutaja andmete, identiteedi ebaseaduslik omastamine) eest kaitsmise eesmärgil on Äriühingul õigus koguda, struktureerida ja/või muul viisil töödelda teavet Äriühingu teenuste võimaliku mittenõuetekohase tellimise ja Äriühingu teenuste võimaliku mittenõuetekohase kasutamise kohta. Äriühing teatab Kasutaja ebaseaduslikest tegevustest õiguskaitseorganitele.

Kasutajaga lepingu sõlmimise hetkel (Kasutaja registreerumise kinnitamise hetkel) ja/või Kasutajaga sõlmitud lepingu täitmise käigus, on Äriühingul õigus arvesse võtta Kasutaja krediidivõimet, võlgnevust Äriühingu ees, juhtimiskogemust, Kasutaja poolt toime pandud liikluseeskirjade rikkumisi, Kasutajaga seotud kindlustusjuhtumite ajalugu (nt kiirus) Äriühingu poolt osutatavate teenuste kasutamise ajal ja selle alusel vastu võetud otsuseid, mis võivad mõjutada lepingu sõlmimist ja täitmist. Äriühing töötleb isikuandmeid Äriühingu õigustatud huvi alusel selleks, et kaitsta Äriühingu omandiõigusi. Kasutajal on õigus nõuda otsest isiklikku kontakti (kui tehakse automatiseeritud töötlemisel põhinev otsus, millel on Kasutajale õiguslikud tagajärjed või muul moel oluline mõju), väljendada oma arvamust ja esitada otsuse suhtes vastuväiteid.

Äriühing salvestab telefonikõned teeninduskeskuse töötajatega, et tagada osutavate teenuste kvaliteet, teenuste nõuetekohane osutamine ja lepingu täitmine. Enne vestluse salvestamist teavitatakse andmesubjekti vestluse salvestamisest, selle eesmärkidest ning Kasutaja õigusest kõne lõpetada juhul, kui ta salvestamisega ei nõustu. Telefonikõnede salvestusi säilitatakse 6 kuud ja neid võidakse kasutada vaid juhul, kui kahtlustatakse käesolevate Eeskirjade, Kasutaja Mobiilirakenduses registreerimist puudutavate eeskirjade või Äriühingu sise-eeskirjade rikkumisi, esineb kahtlusi Äriühingu poolt osutatavate teenuste kvaliteediga seoses, esineb õnnetusi või konflikte (intsidente) Kasutajate või töötajatega, ainelise vara kaotsiminekut, kahjustumist või hävimist.

Äriühing täidab oma lepingujärgseid ja seadusjärgseid kohustusi kooskõlas Mobiilirakenduses registreerimise ja broneeringute tegemise hetkel Kasutaja poolt märgitud andmetega. Mis tahes muudatustest andmetes (perekonnanimi/nimi, aadress, registrinumber jne) peab Kasutaja viivitamatult Äriühingule teatama.

Äriühingul on õigus võtta Kasutajatega ilma nõusolekuta ühendust, kui pakutakse Äriühingu kaupu või teenuseid (või sarnaseid kaupu/teenuseid) või küsitakse arvamust kaupade/teenuste kohta. Viimasel juhul loob Äriühing Kasutajale kergesti kasutatava võimaluse vastavate teadete vastuvõtmisest keeldumiseks. Kasutaja kontaktandmeid (e-posti aadress, telefoninumber (SMS-i saatmiseks)) võidakse kasutada, et edastada Äriühingu õigustatud huvil põhinevat teavet Kasutaja jaoks asjakohaste ja Teenuste kasutamisega seotud pakkumiste kohta, Teenuste kasutustingimuste kohta, lepingu täitmise kohta. Eelmainitud teave saadetakse kasutades Äriühingu Mobiilirakenduse aktiivset teadaannet (nt informatsiooni saatmine Mobiilirakenduses lõpetamata registreerimise kohta). Äriühing loob Kasutajale kergesti kasutatava võimaluse vastavate teadete vastuvõtmisest keeldumiseks. Selleks, et enam mitte saada Mobiilirakenduses aktiivseid teadaandeid, võib neist keelduda võttes operatsioonisüsteemi seadistuste alt tagasi loa aktiivsete teadaannete edastamiseks Mobiilirakenduses. Kasutaja kinnitab, et teda on teavitatud ja tal on alljärgnevad õigused:

tutvuda oma isikuandmetega, mida töödeldakse;

nõuda väärate, mittetäielike, ebaõigete isikuandmete parandamist;

nõuda isikuandmete töötlemise toimingute piiramist (välja arvatud säilitamise osas);

nõuda andmete hävitamist (kui töödeldakse ülemääraseid andmeid, andmeid ei töödelda seaduse nõuete kohaselt, nõusolek võetakse tagasi või esinevad õigusaktides sätestatud muud alused);

õigus andmeid ühest süsteemist teise üle kanda (kui andmeid töödeldakse lepingu või nõusoleku alusel). Andmete ühest süsteemist teise üle kandmise õigust teostades võib töödeldud andmed edastada otse Kasutajale või Kasutaja poolt viidatud vastutavale töötlejale;

mitte nõustuda, et isikuandmeid töödeldakse, kui andmeid töödeldakse nõusoleku või õigustatud huvi alusel, sealhulgas töötlemine otseturustuse eesmärgil õigusaktides sätestatud korras.

Läbi vaadatakse vaid sellised andmesubjekti õiguste teostamise taotlused, mille on esitanud Kasutajad, kes on kohaldatavates õigusaktides sätestatud korras oma isiku tõendanud.

Kasutaja isikuandmeid võib avaldada:

Äriühingu töötajatele, kes vastutavad klienditeeninduse, raamatupidamise, Sõiduki hoolduse (liiklusõnnetuse korral) ja turunduse ning Kasutajaga ühenduse hoidmise eest;

kolmandatele isikutele, kes osutavad Äriühingule teenuseid, sealhulgas turundusettevõtetele, infotehnoloogia teenuseosutajatele, audiitorfirmadele, raamatupidamisettevõtetele, juriidilisi teenuseid pakkuvatele ettevõtetele, võlgade sissenõudmisega tegelevatele ettevõtetele ja teistele isikutele ulatuses, milles see on vajalik kolmandate isikute ja Äriühingu vahel sõlmitud lepingute tähenduses. Äriühing kaasab vaid volitatud töötlejaid, kes annavad piisavad tagatised, et rakendatakse asjakohaseid tehnilisi ja korralduslikke meetmeid, et tagada andmesubjektide õiguste kaitse.

Sõidukisüsteemides olevate andmete alusel on Äriühingul õigus, ja teatud juhtudel kohustus, edastada teave liikluseeskirjade rikkumiste (nt kiiruse ületamine, joobes juhtimine) kohta vastutavatele asutustele (nt politsei).

Kui Kasutajal on isikuandmete töötlemisega seoses mis tahes küsimusi või kaebusi võib Kasutaja pöörduda Äriühingu andmekaitseametniku poole e-posti aadressil info@citybee.ee või registreerida oma pöördumise telefonil +372 6005 888. Kasutajal on õigus pöörduda ka Andmekaitse Inspektsiooni.

  • SÕIDUKITE KASUTUSTINGIMUSED JA VASTUTUS

 

Äriühing kohustub tagama, et Sõiduk on heas korras ja kasutamiseks ette valmistatud.

Vigadeks ei loeta Sõidukil esinevaid vigu, mis ei mõjuta liiklusohutust ega avalda mõju lühiajalises perspektiivis ega ka vigu, mis ei tulene Äriühingu poolt läbi viidud Sõiduki mittenõuetekohasest hooldusest.

Kasutaja kohustub kasutama Sõidukit kui ettevaatlik ja hoolikas omanik ning kasutama seda vaid selle algsel ettenähtud eesmärgil.

Kasutaja kohustub järgima Sõiduki tootja poolt kehtestatud Sõiduki käitamise nõudeid, mida on kirjeldatud Sõiduki tootja poolt koostatud kasutusjuhendis, mida hoitakse Sõidukis, Äriühingu juhiseid ja soovitusi, mis on sätestatud käesolevate Eeskirjade peatükkides VI-VIII, õigusaktides sätestatud liikluseeskirju ja kohaldatavate õigusaktide nõudeid. Samuti kohustub Kasutaja järgima Sõiduki käitamise nõudeid, mida ei ole käesolevas punktis mainitud, kuid mida loetakse sellise vara kasutamise puhul tavapärasteks nõueteks.

Kasutaja kohustub viivitamatult teavitama Äriühingut ja vastavaid ametivõime (nt politsei, tuletõrje), kui Sõiduk hävineb, saab kahjustada, läheb katki või muutub muul viisil kasutamiseks mittesobivaks, ning samuti, kui kerkivad esile asjaolud, mis takistavad Sõiduki käitamist ja kasutamist või tavapäraste Sõiduki kasutustingimuste tagamist.

Kasutajal ei ole õigust Sõidukit allkasutusse anda, oma käesolevatest Eeskirjadest tulenevaid õigusi ja kohustusi loovutada, Sõidukit teisele isikule võõrandada ega lubada teisel isikul Sõidukit kasutada ilma Äriühingu kirjaliku nõusolekuta.

Kasutaja vastutab Sõiduki eest täielikult kogu Sõiduki Kasutamise Perioodi jooksul. Sõiduki Kasutamise Perioodi jooksul langeb sõiduki kui suurema ohu allika otsese valdaja vastutus Kasutajale.

Kasutaja ei vastuta Sõiduki mis tahes rikete eest, mis kerkivad esile Sõiduki käitamise käigus ja on põhjustatud Sõiduki varasemast käitamisest ja loomulikust kulumisest, kui Kasutaja teavitab Äriühingut viivitamatult telefoni teel ja järgib Äriühingu poolt antud juhiseid.

Kui Sõiduki Kasutamise Perioodi jooksul saab Sõiduk kahjustada, hävineb või läheb kaduma (muu hulgas kuulub siia ka Sõiduki konfiskeerimine), ja kui kaduma lähevad, hävinevad või saavad kahjustada Sõiduki mis tahes lisaseadmed (nt süütevõti), kohustub Kasutaja maksma Äriühingule trahvi Hinnakirjas märgitud summas (omavastutuse summa) ja hüvitama Äriühingule põhjustatud kahjud ulatuses, milles need ületavad trahvisumma, ja kui neid ei hüvita Sõiduki kindlustanud kindlustusselts. Sellisel juhul ei ole põhjustel, miks kindlustusselts kahjusid ei hüvita (omavastutus, ei ole tegemist kindlustusjuhtumiga jne) mingit mõju. Kui Sõiduk saab kahjustada, hävineb või läheb kaduma (muu hulgas kuulub siia ka Sõiduki konfiskeerimine) liikluseeskirjade või muude teeliikluse ja liiklusohutusega seotud õigusaktide Kasutajapoolse rikkumise tagajärjel, on Kasutaja kohustatud hüvitama Äriühingule täielukult kõik kantud kahjud. Lisaks, siin allpool sätestatud konkreetsetel juhtudel omandab kindlustusselts, mis hüvitab Äriühingule kahjud, Kasutaja vastu tagasinõudeõiguse kogu välja makstud kindlustushüvitise sisse nõudmiseks, kui kahju Äriühingu Sõidukile oli põhjustatud Kasutaja süül või tema tegude tõttu. Juhtumid, mil kindlustusselts omandab Kasutaja vastu tagasinõudeõiguse, on järgmised:

kui Sõidukile põhjustatakse kahju ajal, mil Sõidukit käitab Äriühingu ja Kasutaja poolt heaks kiidetud Eeskirjades mitte viidatud isik, s.t juht ei ole seaduslik käitaja, välja arvatud juhtudel, kui Kasutaja annab Sõiduki käitamise üle isikule, kellel on õigus vastava kategooria sõidukit juhtida ja käitamise hetkel reisis Kasutaja samas Sõidukis;

kui Sõiduk saab mis tahes moel kahjustada ja Sõiduki käitaja lahkub liiklusõnnetuse sündmuskohalt enne politsei või muude pädevate asutuste saabumist juhtudel, mil eelmainitud ametivõimude ilmumine liiklusõnnetuse sündmuskohale on sätestatud Eesti Vabariigi õigusaktides;

kui Sõiduk varastatakse, seda kahjustatakse või see hävitatakse juhul, kui Sõiduki aknad, katuseaknad olid jäetud lahti, uksed lukustamata;

kui Sõiduk saab kahjustada ajal, mil seda käitab välisriigi kodanik, kellele käesolevates Eeskirjades sätestatud Teenuseid osutatakse, ning selgub, et Kasutajal ei olnud kehtivat juhiluba ja Äriühingul ei olnud võimalik juhiloa kehtivust kontrollida;

kui Sõiduk saab kahjustada seetõttu, et ei järgita nõuet järgida seaduses sätestatud liikluseeskirju, sealhulgas käitatava Sõiduki jätmine turvalisel viisil ja kohta, mis on liiklusohutuse tagamiseks ette nähtud Äriühingu ja Kasutaja poolt heaks kiidetud Eeskirjade kohaselt.

Juhul, kui Sõiduki kasutamise käigus saab see mustemaks kui tavapärase käitamise käigus (nii seest kui väljast), on Kasutaja kohustatud hüvitama Hinnakirjas viidatud tasud, ja kui selliseid tasusid ei ole viidatud, siis Sõiduki pesemise ja puhastamise kulud.

Juhul, kui Sõiduki kasutamise käigus Sõiduk konfiskeeritakse, arestitakse või see läheb kaduma või piiratakse mis tahes muid õigusi sellele Kasutaja süü tõttu või sellise kasutamise käigus esile kerkivate asjaolude tõttu, on Kasutaja kohustatud täitma kõik käesolevates Eeskirjades sätestatud Sõidukiga seotud kohustused enne Sõiduki tagastamist Äriühingule. Kasutaja on kohustatud hüvitama Äriühingule kõik kahjud, mida kantakse käesolevas punktis sätestatud asjaoludega seoses.

Kasutaja kohustub järgima Sõiduki kindlustanud kindlustusseltsi poolt kehtestatud kindlustuseeskirjade nõudeid. Kindlustuseeskirjad avaldatakse Veebisaidil.

Kasutaja vastutab täielikult Sõiduki Kasutamise Perioodil toime pandud õigusaktide rikkumiste ja kolmandatele isikutele põhjustatud kahju eest. Kui Kasutaja käitab Sõidukit mittenõuetekohasel viisil või muul moel rikub käesolevaid Eeskirju ja sellest tulenevalt kannab Äriühing kahju (nt ametivõimudele või kolmandatele isikutele maksmisele kuuluvad maksud või rahatrahvid jne), kohustub Kasutaja need kahjud hüvitama. Arvestades õigustatud põhjuseid, võib Äriühingule kättesaadavaid Kasutaja isikuandmeid edastada ametivõimudele ja/või kohtutäituritele tasumise ja maksude või rahatrahvide sissenõudmise eesmärgil.

Äriühingu nõudmisel kohustub Kasutaja maksma Äriühingule rahatrahvi Hinnakirjas sätestatud summas käesolevates Eeskirjades sätestatud mis tahes kohustuste täitmata jätmise, rikkumise või mittenõuetekohase täitmise eest, eeldusel, et vastava rikkumise eest ei ole käesolevates Eeskirjades sätestatud mis tahes muud vastutust.

Kui Äriühing ei taga Kasutajale käesoleva alusel Teenuste nõuetekohast osutamist (nt Sõiduk ei ole määratletud Parkimisalalt leitav või Sõiduk ei ole heas korras või käitatav), siis pärast seda, kui Kasutaja teavitab Äriühingut telefoni teel, kohustub Äriühing Kasutaja äranägemisel (1) hüvitama Kasutajale telefoni teel kokku lepitud taksokulud, mis ei ületa Hinnakirjas viidatud summat (kulud hüvitatakse viisil, mis on kirjeldatud allpool punktis 5.18) või (2) toimetama mitte hiljem kui 1 (ühe) tunni jooksul Kasutajani teise Sõiduki.

Äriühing ei vastuta kahjude eest, mida Kasutaja kannab tulenevalt võimetusest kasutada Sõidukit avarii korral või muudel põhjustel, mis ei allu Äriühingu kontrollile.

Kui Kasutaja ei saa Äriühingu teenuseid nõuetekohaselt kasutada, on Kasutaja kohustatud Äriühingut e-posti, telefoni teel või kirjalikus vormis teavitama. Vaidlus proovitakse lahendada pooltevaheliste vastastikkuste rahumeelsete läbirääkimiste teel või õigusaktides kehtestatud korras kogu Kasutaja poolt esitatud ja Äriühingule kättesaadava teabe alusel. Kõik teenuseid puudutavad nõuded esitatakse mitte hiljem kui 5 kalendripäeva jooksul teenuste osutamise kuupäevast. Äriühing püüab Kasutaja taotlusele vastata nii kiiresti kui võimalik, kuid igal juhul mitte hiljem kui 15 päeva jooksul alates taotluse kättesaamise kuupäevast. Kõik pooltevahelised vaidlused ja lahkarvamused, mida ei lahendata eelmainitud viisil, lahendatakse Eesti Vabariigi kohtus vastavalt Äriühingu registrijärgsele asukohale.

Äriühing vastutab käesolevates Eeskirjades sätestatud kohustuste täitmise eest ja peab hüvitama Kasutajale oma kohustuste mittenõuetekohasest täitmisest põhjustatud otsesed kahjud, ületamata osutamata või mittenõuetekohaselt osutatud siin kirjeldatud Teenuste hinda. Vastavalt poolte vahel kokkulepitule või vastutavate asutuste poolt kehtestatu alusel Äriühingu poolt Kasutajale hüvitatav summa lisatakse tulevasele arvele ja/või tulevastele maksetele või tasutakse mis tahes muul seaduslikult lubataval viisil. Äriühing ei vastuta mis tahes kaudsete kahjude eest ja käesoleva alusel hüvitatavad kahjud ei saa olla suuremad kui summa, mille maksaks kulude hüvitamiseks välja kindlustusselts, mis on kindlustanud vastutuse kolmanda isiku ees.

Sõidukeid võib kasutada vaid Eesti Vabariigi territooriumil. Eesti Vabariigi territooriumilt lahkumise võivad pooled vastastikku kokku leppida.

  • SÕIDUKITE KASUTAMISE ÜLDISED EESKIRJAD

Sõidukit juhtiv Kasutaja peab olema kaine ega tohi olla psühhoaktiivsete ainete mõju all. Lisaks on Kasutajal keelatud juhtida, kui ta on haige või väsinud, kui tema juhtimine võib kujutada ohtu liiklusohutusele, ja anda mootorsõidukit teistele isikutele juhtimiseks. Mootorsõidukit juhtides on Kasutaja kohustatud järgima teavet nende kategooria sõidukite kohta, mida tal on vastavalt juhiloas määratletule luba juhtida.

Keelatud on juhtida Sõidukit alkoholi, uimastite ja/või psühhotroopsete ainete, muude psühhoaktiivsete ainete mõju all. Sõidukit kasutades peab Kasutaja olema täiesti kaine (0,00 promilli) ega tohi olla psühhoaktiivsete ainete mõju all. Juhul, kui Kasutaja rikub käesolevas punktis sätestatud nõudeid või annab Sõiduki üle teisele isikule, kes ei vasta käesolevas punktis sätestatud nõuetele või võimaldab teisel isikul, kes ei vasta käesolevas punktis sätestatud nõuetele, Sõidukit juhtida, peab Kasutaja maksma Äriühingule rahatrahvi summas 2 000 EUR (kaks tuhat eurot), kui rikkumine pannakse toime mootorsõidukit juhtides, või rahatrahvi summas 500 EUR, kui rikkumine pannakse toime lihaste jõul juhitavat või elektrimootoriga kaherattalist sõidukit juhtides. Kasutaja peab käesolevas punktis määratletud rahatrahvi Äriühingule maksma 3 (kolme) päeva jooksul alates käesoleva punkti rikkumisest. Äriühingul on õigus viivitamatult ja määramata ajaks peatada Teenuste osutamine Kasutajale, blokeerida Sõiduki käivitumine ja võtta Sõiduk tagasi ilma sellest täiendavalt teatamata.

Kasutaja kohustub kasutama Teenuseid kooskõlas käesolevate Eeskirjade sätetega ja tegutsema kui mõistlikult ettevaatlik, vastutustundlik ja informeeritud isik. Sõidukit juhtides on Kasutaja kohustatud järgima Eesti Vabariigi õigusaktides kehtestatud liiklusohutuse eeskirju.

Kasutaja peab tagama, et iga kord enne, kui Sõidukit kasutama hakatakse, vaadatakse Sõiduk üle ja tehakse kindlaks, et Sõidukil ei ole mis tahes selgesti nähtavaid vigu ega rikkeid. Kui avastatakse mis tahes vigu või rikkeid, on Kasutaja kohustatud Äriühingut telefoni teel või kirjalikus vormis teavitama. Vastasel juhul loetakse, et kõik kahjud on tekkinud Kasutaja poolt Sõiduki Kasutamise Perioodi jooksul ja nende eest vastutab Kasutaja.

Oma sõidu lõppedes on Kasutaja kohustatud tagastama Sõiduki Parkimisalale.

Kasutaja on kursis ja nõustub sellega, et Sõiduki lukust lahti tegemiseks või lukustamiseks võib kuluda kuni 1 minut (iga tegevuse jaoks eraldi) tulenevalt sideoperaatoritest ja see aeg sisaldub Teenuste hinnas kui Teenuse kasutamine.

Kasutaja on kohustatud tagastama Sõiduki seisukorras, mis ei ole halvem kui seisukord, milles Sõiduk saadi, võttes arvesse loomulikku kulumist. Mootorsõiduki loomuliku kulumise üle otsustamisel lähtuvad pooled Eesti Liisingühingute Liidu (ELL) ja Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) poolt 21.07.2019 koostatud juhendist, mis on avaldatud Liisinguühingute Liidu veebisaidil http://www.liisingliit.ee/regulatsioon/juhendid-ja-aktid pealkirja all „Sõiduki kulumi juhend eesti keeles“,     (juhend loetakse käesolevate Eeskirjade lahutamatuks osaks), ja avaliku heakorra eeskirjades kehtestatud nõuetest. Loomuliku kulumise alla ei kuulu alljärgnev:

  • katkised, deformeerunud või muul moel mehhaaniliselt või termiliselt kahjustatud osad;
  • kasutuskõlbmatud seadmed ja mehhanismid;
  • mõlgid kerel, mõrad värvikihis ja selged kriimustused (kui värvikiht on kahjustatud kuni alusvärvini);
  • värvikihi kulumine, mis on põhjustatud Sõiduki tihedast pesemisest ja/või puhastamisest;
  • kehva kvaliteediga remont ja/või remondist tulenevad vead;
  • mõrad akendes või keres;
  • kriimustused akendel või kerel, mis on põhjustatud Sõiduki mittenõuetekohasest kasutamisest ja/või puhastamisest;
  • salongi kahjustused nagu põletusaukude või plekkidega istmed, katkised esipaneeli või pakiruumi kaane plastikust osad, akende avamise lingid jne.
  • kere geomeetria kahjustused.

Kui Sõiduk läheb katki, armatuurlaual lülituvad sisse hoiatussignaalid, kuulda on kahtlaseid kõrvalisi helisid või Sõidukit ei ole enam võimalik turvaliselt käitada, on Kasutaja kohustatud viivitamatult lõpetama Sõiduki kasutamise ja teavitama telefoni teel Äriühingut ning järgima Äriühingu edasisi juhiseid.

Juhul, kui Sõiduk saab liiklusõnnetuse käigus või muude asjaolude tõttu mis tahes kahjustusi, kohustub Kasutaja viivitamatult teavitama Äriühingut ja vastavaid teenistusi (politsei, tuletõrje jne), täitma liiklusõnnetuse teate ja tegema muid toiminguid eesmärgiga hoida ära või vähendada võimalikku kahju Sõidukile ja/või isikutele ja varale.

Kasutaja on kohustatud tagama, et Sõidukit ei kasutata edasi pärast seda, kui see läheb katki ja Sõiduki edasine kasutamine võib suurendada kahjusid või ohustada liiklusohutust või Sõiduki kasutamise tõttu võib Sõiduk saada suuremaid kahjustusi.

Kui Kasutaja viivitab Sõiduki tagastamisega üle Sõiduki kasutamiseks määratud maksimaalse tähtaja, peab Kasutaja maksma Hinnakirjas viidatud Teenustasu Sõiduki tagastamisega viivitatud iga minuti eest.

Äriühingul on õigus paigaldada alkolukke, s.t alkomeetreid, mis takistavad Sõiduki käivitamist. Kui Kasutaja on tarvitanud alkoholi, siis pärast alkomeetrisse puhumist võib Sõiduki süüde lukustuda ja Teenust ei osutata. Kui Kasutaja ei ole alkoholi tarvitanud, siis Sõiduk käivitub ja Kasutajale osutatakse Teenust tavapärasel viisil.

  • LIHASTE JÕUL JUHITAVATE VÕI ELEKTRIMOOTORIGA KAHERATTALISTE SÕIDUKITE KASUTAMISE EESKIRJAD 

Olles jõudnud Parkimisalale, valib Kasutaja vastava käsu ja täidab käsud Mobiilirakenduse ekraanil Sõiduki lukust lahti tegemiseks ja pärast broneeringu lõpetamist Sõiduki lukustamiseks.

Kasutaja on kohustatud kaherattalise sõiduki üle vaatama, et teha kindlaks, et sellel ei ole selgelt nähtavaid kahjustusi, sellel on olemas lukk, kaherattaline sõiduk on ratastega. Mis tahes vigade, rikete või muude käesolevas punktis sätestatud Sõiduki mittevastavuste tuvastamisel on Kasutaja kohustatud viivitamatult telefoni teel Äriühingut teavitama enne, kui hakkab kaherattalist sõidukit kasutama. Juhul, kui teavitust enne Sõiduki tegeliku kasutamise algust ei edastata, vastutab Sõidukil ilmnevate mis tahes vigade, mittevastavuste või rikete eest Kasutaja.

Kui Sõiduki kasutamise jooksul Kasutaja Sõidukit lühikest aega ei kasuta, aga sõit ei ole lõppenud, on Kasutaja kohustatud kasutusele võtma kõik meetmed, muu hulgas Sõiduki lukustamine (jalgratas), Sõiduki (tõukeratas) endaga kaasa võtmine, et kõrvalised isikud ei saaks seda ebaseaduslikult omastada või kasutada. Sõiduki Kasutamise Perioodi jooksul vastutab Kasutaja täielikult Sõiduki turvalisuse eest ja peab hüvitama Äriühingule kõik kahjud, mida Äriühing kannab Sõiduki kahjustumise, hävimise või kadumise tagajärjel.

Pärast Sõiduki kasutamist peab Kasutaja Sõiduki Parkimisalale tagastama. Kui Sõidukit ei tagastata 24 tunni jooksul, loetakse, et see on kaotatud. Juhul, kui Sõiduk läheb kaduma, kohustub Kasutaja maksma Äriühingule Hinnakirjas viidatud rahatrahvi ja hüvitama Äriühingule kõik kahjud, mida rahatrahv ei kata. Olles Äriühingule rahatrahvi ära maksnud, ei omanda Kasutaja Sõiduki omandiõigust. Äriühing peab tegema kõik võimaliku, et Sõiduk tagasi saada. Juhul, kui nähakse ette, et Sõiduki kasutamise maksimaalset aega ületatakse, tuleb Äriühingut sellest teavitada mitte hiljem kui kaks tundi enne maksimaalse tähtaja möödumist. Sõiduki maksimaalset kasutamise tähtaega võib pikendada pooltevahelise eraldi kokkuleppega.

Pärast Sõiduki Parkimisalale tagastamist tuleb Sõiduk Mobiilirakenduses esitatud juhiste kohaselt lukustada. Kaherattalise sõiduki luku lukustamiseks peab Kasutaja valima Mobiilirakenduse ekraanil vastava käsu ning enne ja pärast lukustamist järgima ja täitma viidatud samme. Olles kõik sammud täitnud ja veendunud, et lukk on lukus, on Kasutajal õigus kaherattalise sõiduki juurest lahkuda.

Lähtudes Eesti Vabariigi tsiviilseadustiku üldosa seaduse § 11 lg-st 3 ja võttes arvesse tehtava tehingu liiki (alaealise tehing, mis on seotud enda teenitud rahaliste vahenditega, seadusliku esindaja või teiste isikute poolt antud rahaliste vahenditega, ja mis ei pea olema tehtud notariaalselt tõestatud vormis ega muus erivormis) võivad lihaste jõul juhitava kaherattalise sõiduki (jalgratas) rentimise teenuseid kasutada ka alla 18-aastased isikud, kes on ühendanud oma isikliku maksekaardi oma isikliku elektroonilise kontoga kooskõlas käesolevate Eeskirjade punktis 9 kehtestatud korraga.

Elektrimootoriga kaherattaliste sõidukite (edaspidi „Kaherattalised Mootorsõidukid“) rentimise teenuseid võivad kasutada vaid täisealised isikud (üle 18-aastased).

Kõikide kahjude eest, mille on otseselt või kaudselt põhjustanud alla 14-aastane Sõidukit kasutav isik, vastutavad alaealise vanemad või seaduslikud eestkostjad. Vanemad või seaduslikud eestkostjad vastutavad ka 14–18-aastase isiku tekitatud kahju eest sõltumata vanemate või seaduslike eestkostjate süüdiolekust, välja arvatud juhul, kui nad tõestavad, et nad on kahju ennetamiseks teinud kõik, mida võib põhjendatult eeldada.

Kui kaherattaline sõiduk on jalgratas, talub see kuni 120 kg ja koti kaal peaks olema kuni 5 kg.

Kui kaherattaline sõiduk on tõukeratas, talub see kuni 100 kg.

Kõiki Kasutaja poolt kaasas kantavaid asju, s.t mida Kasutaja ise hoiab, mis on pandud kaherattalise sõiduki või mootoriga kaherattalise peale või kotti, peaks Kasutaja ise kaasas kandma võttes täielikult enda kanda riski ja vastutuse kaasas kantavate asjade turvalisuse eest.

Kasutaja vara ja riiete mis tahes kahjustumise, hävimise või määrdumise eest Sõiduki kasutamise käigus vastutab Kasutaja ise.

Äriühing ei vastuta mis tahes kahju eest, mida Kasutaja kannab tulenevalt Sõiduki kasutamisega seotud viivitusest, kahju eest, mida võidakse Kasutaja poolt Sõidukit kasutades tekitada kolmandatele isikutele ega Sõiduki kasutamise käigus Kasutajale tekkinud tervisekahjustuste eest.

Kasutaja kinnitab, et ta teab, kuidas kaherattalist sõidukit või Kaherattalist Mootorsõidukit kasutada, tal on Sõiduki kasutamiseks piisavad teadmised ja oskused ning tema füüsiline seisund on Sõiduki juhtimiseks vajalikul tasemel.

Äriühing ei vastuta mis tahes kahju eest Kasutaja tervisele ja elule, mille on Kasutajale põhjustanud Sõidukite kasutamine Kasutaja poolt. Kasutaja kasutab Sõidukeid omal vastutusel mõistes sellega kaasnevat riski.

Kasutaja hüvitab kolmandatele isikutele kõik kahjud, mille on põhjustanud Sõidukite kasutamine Kasutaja poolt.

Sõidukeid kasutades, juhtides peavad Kasutajad järgima Eesti Vabariigi valitsuse poolt heaks kiidetud liikluseeskirju, ei tohi neid rikkuda, ei tohi põhjustada mis tahes ohtu ja ei tohi põhjustada mis tahes kahju oma tervisele, elule ja varale ega kolmandate isikute tervisele, elule ja varale.

Kaherattalistele Mootorsõidukitele kehtivad käesolevates Eeskirjades kehtestatud eeskirjad, kasutus- ja juhtimistingimused ning lisaks need, mis on Eesti Vabariigi valitsuse poolt heaks kiidetud liikluseeskirjades kehtestatud mopeedidele ja pisimopeedidele.

Kaherattalisi sõidukeid ja Kaherattalisi Mootorsõidukeid kasutades peab Kasutaja tegutsema kui heaperemehelik ja hoolikas vara valdaja.

Samuti on Kasutajal soovitatav:

sõita turvalise kiirusega;

alustada pidurdamist ja sõitmist turvalisel kiirusel, võttes arvesse kogemust, oskusi ja ilmastikutingimusi;

panna korrektselt paika istme kõrgus;

kanda peakaitset ja asjakohast riietust;

enne sõitma hakkamist kontrollida, kas Sõiduk (eelkõige selle iste (kui on olemas)) on puhas.

  • MOOTORSÕIDUKITE KASUTAMISE EESKIRJAD
  • MOOTORSÕIDUKITE BRONEERIMISE KORD

Enne reisi alustamist tuleb mootorsõiduk broneerida. Mootorsõiduki broneerimine toimub läbi Mobiilirakenduse. Mootorsõiduki võib broneerida enne viidatud aega kuni mootorsõiduki kasutamise arvatava algusajani. Broneeringu aeg näidatakse ära iga mootorsõiduki juures Sõiduki broneerimise hetkel. Broneeringu tegemiseks tuleb läbi viia järgmised tegevused:

logida sisse Elektroonilisse Süsteemi;

valida soovitud mootorsõiduk;

kinnitada mootorsõiduki broneerimine.

Broneeringu kinnitus tekib Kasutaja Mobiilirakenduse ekraanile.

Kasutaja võib hakata mootorsõidukit kasutama märgitud ajavahemikus, millele viidatakse mootorsõidukit broneerides iga mootorsõiduki juures broneeringu kinnitamise hetkel; vastasel juhul tühistatakse mootorsõiduki broneering Elektroonilises Süsteemis automaatselt. Kui mootorsõiduki broneerimise hetkel valitakse broneeringu pikendamine ja esialgse broneeringu aeg saab läbi enne mootorsõiduki kasutama hakkamist, pikendatakse mootorsõiduki broneeringut Mobiilirakenduses  valitud broneeringu eest tasutud aja ulatuses. Kui Kasutaja ei hakka mootorsõidukit kasutama valitud makstud broneeringuaja jooksul pärast esialgse broneeringuaja möödumist, tühistatakse pikendatud broneering Elektroonilises Süsteemis automaatselt. Kasutaja peab valitud pikendatud broneeringuaja eest maksma Hinnakirjas märgitud mootorsõidukitega seotud Teenuste hinda.

Mootorsõiduki kasutusperiood, mille eest Kasutaja kohustub tasuma Teenustasu, hakkab jooksma Kasutaja poolt broneeritud Sõiduki lukust lahti tegemisest Sõidukisüsteemis ja see salvestatakse minutilise täpsusega kuni Sõiduki kohale toomiseni Parkimisalale, kuhu Sõiduk tuleb tagastada, ja selle lukustamiseni (välja arvatud juhul, kui valitakse broneeringu pikendamine).

  • MOOTORSÕIDUKI KASUTAMISE KORD

Olles jõudnud broneeritud mootorsõiduki asukohta, valib Kasutaja Mobiilirakenduse ekraanil käsu „tee Sõiduk lukust lahti“.

Kasutaja on kohustatud mootorsõiduki üle vaatama (nii Sõiduki salongi kui ka välimise osa), et olla veendunud, et mootorsõidukil ei ole selgelt nähtavaid kahjustusi, ning on kohustatud kontrollima, kas kõik mootorsõiduki tarvikud ja lisaseadmed (süütevõti, kütusekaart ja sõiduki dokumendid) on oma kohal ning viivitamatult teavitama Äriühingut kõikidest tuvastatud mittevastavustest telefonil +372 6005 888 või e-posti aadressil info@citybee.ee. Kui selgelt nähtava kahjustuse peale on lisatud oranž silt, kus on kirjas, et kahjustusest on juba teatatud, ei ole vaja Äriühingut täiendavalt teavitada.

Mootorsõiduki juhtimiseks tuleb mootorsõiduk käivitada kasutades selleks Sõidukis olevat süütevõtit. Kui mootorsõiduk ei vaja süütevõtit, tuleb mootorsõiduk käivitada nuppu vajutades, samal ajal piduripedaali all hoides.

Ajutise peatuse korral tuleb mootorsõiduk mootorsõiduki võtit kasutades lukustada ja uuesti lukust lahti teha.

Pärast mootorsõiduki kasutamist peab Kasutaja mootorsõiduki tagastama soovitud Parkimisalale (välja arvatud mõned mootorsõidukite mudelid, millele on viidatud Veebisaidil ja Mobiilirakenduses, mis tuleb tagastada samale Parkimisalale, kust Kasutaja mootorsõidukid võttis).

Mootorsõiduki kasutamise maksimaalne periood on 30 päeva. Kui Kasutaja ei tagasta mootorsõidukit 30 päeva möödumisel Sõiduki kasutamise algusest, on Äriühingul õigus pöörduda politseisse seoses mootorsõiduki vargusega ja lukustada mootorsõiduki käivitumine. Juhul, kui on oodata, et maksimaalset Sõiduki Kasutamise Perioodi ületatakse, tuleb Äriühingut sellest teavitada mitte hiljem kui kaks tundi enne maksimaalse tähtaja möödumist. Mootorsõiduki maksimaalset kasutamise tähtaega võib pikendada pooltevahelise eraldi kokkuleppega.

Teatades sellest Kasutajale kirjalikus vormis, sealhulgas e-kirja või SMS-i teel, 7 (seitse) kalendripäeva ette, on Äriühingul õigus asendada renditud Sõiduk teise analoogse kategooria ja analoogsete parameetritega Sõidukiga igal ajal Sõiduki rendiperioodi jooksul, et Äriühing saaks teostada Sõiduki korralisi hooldus- ja remonditöid, kõrvaldada Sõiduki rikkeid ja teha teisi toiminguid. Käesolevas punktis määratletud Äriühingu teate kättesaamisel peab Kasutaja lubama Äriühingul Sõiduki välja vahetada ja looma selleks tingimused, muu hulgas tagastama Äriühingule Sõiduki võtmed ja muud Sõidukist võetud esemed ning kaasa võtma kõik renditud Sõidukisse jäänud isiklikud esemed Äriühingu poolt täpsustatud päeval ja kohast, ning poolte vahel kokku lepitud kohast ja kooskõlas käesolevates Eeskirjades kehtestatud korraga võtma vastu teise, Äriühingu poolt üle antava Sõiduki. Käesolevas punktis määratletud kohustuste täitmata jätmise korral peab Kasutaja hüvitama kõik Äriühingu poolt kantud kahjud.

Tagastades mootorsõiduki Parkimisalale on Kasutaja kohustatud panema mootorsõiduki võtme samasse kohta, kust see võeti, kontrollima, et mootorsõidukisse ei ole jäänud isiklikke asju ja kontrollima, kas sinna on jäetud Sõiduki dokumendid, tarvikud ja lisaseadmed.

Mootorsõiduk tuleb tagastada ja parkida kohta, kus sellele on igal ajal avalik juurdepääs. Sõidukeid ei tohi parkida järgmistesse kohtadesse:

tõkkepuuga kohtadesse (välja arvatud Mobiilirakenduses tähistatud spetsiaalsetele parkimisaladele lennujaamades);

maa-alustesse parklatesse;

eraaedadesse.

Olles mootorsõidukist väljunud, valib Kasutaja mobiilirakenduse ekraanil käsu „lukusta Sõiduk“. Enne mootorsõiduki juurest lahkumist kohustub Kasutaja veenduma, et see on lukus, kõik aknad ja katuseaknad on suletud ja kõik mootorsõiduki lisaseadmed on jäetud Sõidukisse.

  • KÜTUS

Igas mootorsõidukis on Kütusekaart. Kaart on Äriühingu vara. Juhul, kui mootorsõidukis kasutatakse Kütusekaarti, sisaldub kütuse hind käesolevate Eeskirjade alusel Kasutaja poolt Äriühingule tasutavas Teenustasus.

Keelatud on kasutada Kütusekaarti teiste sõidukite jaoks või kütuse lisamiseks mis tahes mahutitesse. Kui Kasutaja rikub eelmainitud keeldu, teatab Äriühing kütuse ebaseaduslikust omastamisest igal juhul politseisse ja Kasutaja on kohustatud hüvitama Äriühingule kütuse ebaseadusliku kasutamise tagajärjel kantud kahjud ning lisaks maksma Äriühingule Hinnakirjas viidatud tasud.

Kasutaja on kohustatud hoidma Kütusekaarti turvaliselt ja jätma selle pärast kasutamist mootorsõidukisse ning Kütusekaardi kaotamisel viivitamatult teavitama Äriühingut ja hüvitama kaotamise tagajärjel kantud kahjud.

Mootorsõidukisse kütuse lisamiseks võib kasutada vaid mootorsõidukis olevat Kütusekaarti.

Kui mootorsõiduki kütusetagavara langeb ühe neljandikuni kütusepaagist, on Kasutaja kohustatud mootorsõiduki kütusepaagi lähimas Kütusekaardi väljastanud äriühingu teenindusjaamas uuesti täitma. Kütusekaardi PIN-kood on märgitud kaardile.

  • MUUD MOOTORSÕIDUKI KASUTUSTINGIMUSED

Kasutaja kohustub tagama, et mootorsõidukeid kasutatakse nende ettenähtud eesmärgil, võttes arvesse käesolevates Eeskirjades kehtestatud korda, tootja soovitusi ja kasutusjuhendit, ning kooskõlas liikluseeskirjade ja muude õigusaktide nõuetega.

Kasutajal ei ole õigust kasutada mootorsõidukit võidusõiduks või muuks spordialaks või võidusõiduga seotud eesmärkidel, kasutada seda õppesõidukina ja kasutada Sõidukit pidevalt suurel koormusel (raskete kaupade vedamiseks jne, välja arvatud kaubaveokite puhul), kasutada mootorsõidukit eesmärgil, milleks see ei ole kohandatud, kasutada Sõidukit Eesti Vabariigi õigusaktides keelatud tegude korda saatmiseks.

Kasutaja on kohustatud tagama, et mootorsõidukis keegi ei suitseta, ja kui mootorsõidukiga transporditakse loomi, tuleb neid transportida vaid selleks spetsiaalselt kohandatud transpordipuurides. Kui keegi mootorsõidukis suitsetab või loomi ei transpordita selleks spetsiaalselt ette nähtud puurides või rikutakse kehtestatud korda, kohustub Kasutaja maksma Hinnakirjas viidatud tasusid.

Kasutaja kohustub tagama, et isegi kui mootorsõiduk pargitakse vaid lühikeseks ajaks, oleks välja lülitatud tuled ja raadio, aknad, katuseaken suletud ja kõik lukustatud.

Mootorsõiduki süsteemi andmete lugemine, kopeerimine, muutmine ja kustutamine, ning mis tahes katsed eelmainitud tegevusi teha, on rangelt keelatud.

Reisi lõpus kohustub Kasutaja parkima mootorsõiduki Parkimisalale. Kasutaja kohustub veenduma, et mootorsõiduk ei oleks pargitud kolmandatele isikutele reserveeritud Sõidukite parkimiskohtadele, ja et Sõidukit ei jäetaks kohta, kus mootorsõiduki parkimine on liiklusmärkide või teemärgiste kohaselt keelatud. Parkides mootorsõiduki valesse kohta, vastutab liikluseeskirjade ja/või muude õigusaktide rikkumiste eest Kasutaja.

Kui Sõiduki Kasutamise Perioodil pargib Kasutaja mootorsõiduki tasulisse parklasse, maksab ta Sõiduki parkimise eest ise.

  • ARVELDAMISE TINGIMUSED

Kasutaja tasub Äriühingule Teenustasu Sõiduki kasutamise hetkel kehtiva Hinnakirja kohaselt.

Sõiduki Kasutamise Periood hakkab Sõidukisüsteemis jooksma Sõiduki lukust lahti tegemise ja/või selle Parkimisalalt võtmise hetkel ja lõppeb hetkel, mil Sõiduk reaalselt Parkimisalale tagastatakse ja lukustatakse. Teenustasu arvutatakse Teenuse kasutamise ajal kehtiva Hinnakirja kohaselt.

Mootorsõiduki poolt läbitud iga kilomeetri Teenustasu arvutatakse nii, et Sõiduki poolt läbitud kilomeetrite arv korrutatakse Hinnakirjas viidatud ühe kilomeetri hinnaga. Mootorsõiduki poolt läbitud vahemaa ümardatakse ülespoole lähima kilomeetrini.

Äriühingul on õigus omal äranägemisel anda Kasutajale teenuste osas krediidilimiiti, s.o teenuste eest laekumata maksimaalne lubatud summa, mis võib Kasutajal koguneda. Äriühingul on ainuõigus eelmainitud krediidilimiiti igal ajal muuta, tühistada, vähendada või suurendada.

Kasutaja on kohustatud ühendama oma maksekaardi oma isikliku elektroonilise kontoga. Kasutajal on õigus vabatahtlikult ühendada rohkem pangakaarte kui üks ja enne iga reisi algust valida kaart, mida ta kasutab teenuste eest tasumiseks. Elektroonilise kontoga ühendatud maksekaart peab võimaldama automaatset debiteerimist kliendi kontolt, mis on kaardiga seotud. Osutatud teenuste eest tasumisele kuuluv summa debiteeritakse automaatselt eelmainitud kaardilt. Juhul, kui rahalisi vahendeid ei õnnestu debiteerida ja/või eelmainitud kaardil ei ole piisavalt rahalisi vahendeid, debiteeritakse Teenustasu automaatselt jooksva kuu viimasel päeval.

Kasutajal on õigus märkida oma elektroonilisele kontole, ühendatud pangakaardi juurde (või ühe juurde ühendatud kaartidest), andmed käibemaksuga arvete saamiseks. Sellisel juhul, pärast seda, kui maksmiseks on valitud maksekaart, mille juurde on märgitud andmed käibemaksuga arve väljastamiseks, saadetakse käibemaksuga arve pärast Kasutaja igat reisi (Sõiduki tagastamine Parkimisalale) Kasutaja poolt märgitud e-posti aadressile. Teenuste eest tasutud makse salvestatakse käibemaksuga arve adressaadi jaoks.

Juhul, kui rahalisi vahendeid ei õnnestu debiteerida ja/või kaardil ei ole piisavalt rahalisi vahendeid, ei ole Kasutajal võimalik teha uut reisi (ega broneeringut) enne, kui summa on makstud ja kõik kogunenud maksed on täies ulatuses arveldatud kooskõlas Eeskirjade ja Hinnakirjaga.

Kui Kasutaja ei tasu osutatud teenuste eest jooksva kuu viimaseks päevaks, väljastab Äriühing eelmisel kuul osutatud teenuste eest käibemaksuga arve Elektroonilises Süsteemis ja Sõiduki süsteemis kättesaadavate andmete alusel ja saadab selle Kasutajale e-kirjaga jooksva kuu 5ndaks (viiendaks) tööpäevaks. Kasutajal on õigus väljastatud arvetega tutvuda ka oma elektroonilisel kontol Mobiilirakenduses või Veebisaidil. Käesolevate Eeskirjade kohaselt on Kasutaja kohustatud eelmise kuu eest tasuma jooksva kuu 10ndaks (kümnendaks) päevaks. Olles arved kätte saanud, on Kasutaja kohustatud kontrollima, kas arvetel märgitud andmed on õiged ja teatama kõikidest täheldatud mittevastavustest 5 (viie) tööpäeva jooksul. Kasutaja on kohustatud esitama arvetel märgitud teabega seotud mis tahes nõuded 5 (viie) tööpäeva jooksul alates arve kättesaamise kuupäevast. Kui Kasutaja ei esita nõudeid eelmainitud tähtaja jooksul, loetakse, et Kasutaja on väljastatud arved heaks kiitnud.

Kui Kasutaja soovib, et talle väljastatud arve uuesti väljastataks / seda muudetaks muul põhjusel kui Äriühingu süü tõttu (nt kui Kasutaja esitab valed andmed või füüsilisele isikule väljastatud arve väljastatakse uuesti juriidilise isiku nimele), võetakse arve uuesti väljastamise / parandamise eest Hinnakirjas viidatud tasu.

Kui Kasutaja ei saa e-kirja teel arvet märgitud maksetähtpäevaks, kohustub Kasutaja arve saamiseks Äriühingu poole pöörduma. Kasutaja peab alati kõik väljastatud arved alla laadima ja üle kontrollima, logides selleks sisse oma elektroonilisele kontole.

Juhul, kui Kasutaja ei tasu arveid Äriühingule õigeaegselt, on Äriühingul õigus volitada võlgade sissenõudmisega tegelevat äriühingut võlgu sisse nõudma või loovutada oma nõudeõigus Kasutaja võlgade sissenõudmiseks võlgade sissenõudmisega tegelevale äriühingule.

Kasutaja kohustub mis tahes trahvid (rahatrahvid ja viivised), kahjud, hüvitised ja muud maksmisele kuuluvad summad tasuma Äriühingule hiljemalt 10 kalendripäeva jooksul taotlusest, kui Eeskirjadega ei ole sätestatud teistsugust tähtaega.

Kasutaja kohustub maksma Äriühingule viivist 0,05 protsenti tasumata summast iga viivitatud päeva eest arveldamise eesmärgil.

Eeskirjades või Hinnakirjas viidatud mis tahes rahatrahve loetakse poolte vaidluse alla mittekuuluvateks minimaalseteks kahjudeks. Trahvide (rahatrahvide või viiviste) tasumine ei vabasta Kasutajat kohustusest hüvitada kõik muud Äriühingu kahjud, mida rahatrahv ei kata. Igal juhul ei vabasta käesolevates Eeskirjades sätestatud rahatrahvide määramine Kasutajat kohustusest täita sätestatud kohustusi.

Kui Teenuste kasutamise käigus saavutab Kasutaja Hinnakirjas määratletud piirsumma, on Äriühingul õigus nõuda, et Kasutaja maksaks Sõiduki rentimise ja Kasutaja poolt kasutatud teenuste eest enne ülal sätestatud maksetähtaega ja enne lepingus sätestatud Sõiduki kasutamise tähtaja möödumist. Kui Kasutaja ei maksa eelmainitud summat kokku lepitud tähtaja jooksul, on ta kohustatud Sõiduki Parkimisalale tagastama ja nõuetekohaselt lõpetama Sõiduki broneerimise hiljemalt ühe tunni jooksul alates Äriühingu taotlusest. Kui Kasutaja ei tasu arveid või ei tagasta Sõidukit Parkimisalale, on Äriühingul õigus blokeerida Kasutaja ligipääs Elektroonilisele Süsteemile, blokeerida Sõiduki kasutamine (lukustada Sõiduki süüde) seniks, kuni Kasutaja katab kasutatud Teenuste eest kogunenud summa, ning teatada Sõiduki ebaseaduslikust omastamisest politseisse.

Enne, kui Kasutaja asub kasutama kaherattalist sõidukit, on Äriühingul õigus kontrollida, kas Kasutaja poolt Elektroonilise Süsteemiga ühendatud maksekaardil on piisavalt rahalisi vahendeid ja broneerida rahalistest vahenditest summa, mis võrdub 5 EUR (viie euroga). Reisi lõpus debiteeritakse Teenuste eest tegelik summa, mis arvutatakse Hinnakirja kohaselt eelmainitud korra alusel, ja kui varasemalt broneeritud summa on suurem, tagastatakse broneeringust üle jäänud summa kaardile, mida Kasutaja arveldusteks kasutas.

Kui Kasutaja kasutab mootorsõidukit kauem kui 1 (ühe) päeva, on Äriühingul õigus alustada jooksva broneeringu hetkel kehtiva Hinnakirja kohaselt arvutatud Teenuste tegeliku hinna debiteerimist Kasutaja Elektroonilise Süsteemiga ühendatud maksekaardilt. Juhul, kui rahalisi vahendeid ei õnnestu debiteerida ja/või eelmainitud kaardil ei ole piisavalt rahalisi vahendeid, on Äriühingul õigus nõuda, et Kasutaja tasuks kogunenud summa täiendava perioodi jooksul.

Kui Kasutaja ei järgi siin kehtestatud korda, on Äriühingul õigus Kasutajale Teenuste osutamine peatada, tühistada Kasutaja reisid (või broneeringud) ja blokeerida Kasutaja ligipääs Elektroonilisele Süsteemile. Lisaks, kui Kasutaja ei järgi Eeskirju või teeb seda mittenõuetekohaselt, on Äriühingul õigus nõuda, et Kasutaja kõrvaldaks Eeskirjade rikkumise täiendava tähtaja jooksul, mis ei ole mingil juhul pikem kui 1 (üks) tund, kui Äriühing ei määratle eraldi teates pikemat tähtaega. Juhul, kui Kasutaja ei kõrvalda Eeskirjade rikkumist käesolevas punktis määratletud tähtaja jooksul, loetakse, et pärast teate tähtaja möödumist möödub ka Sõiduki rentimise tähtaeg (broneering). Eeskirjade rikkumise teate kätte toimetamine, rikkumise mittekõrvaldamine määratud tähtaja jooksul ja pärast teate tähtaja möödumist on õiguslikud asjaolud, mille alusel Sõiduki rentimine (broneering) lõppeb ja mingit eraldi teadet Sõiduki rentimise kohta ei esitata. Sõiduki rentimise (broneeringu) tähtaja lõppemisel peab Kasutaja viivitamatult tagastama Sõiduki lähimale Parkimisalale. Juhul, kui Kasutaja ei nõustu täitma või ei täida Äriühingu taotlust Äriühingu poolt määratud tähtaja jooksul, on Äriühingul õigus blokeerida Kasutaja ligipääs Elektroonilisele Süsteemile ja/või blokeerida Sõiduki kasutamine (lukustada Sõiduki käivitumine) ning mitte lubada Kasutajal enam Sõidukit kasutada; Äriühingu töötajal on ka õigus Sõiduk ilma Kasutaja osalemiseta ära tuua.

  • LÕPPSÄTTED 

 Käesolevad Eeskirjad jõustuvad Kasutaja suhtes käesolevate Eeskirjadega tutvumise kinnitamise hetkel Kasutaja registreerumisel Mobiilirakenduses.

Äriühingul on õigus käesolevaid Eeskirju ja Hinnakirja ühepoolselt muuta, teatades sellest 7 (seitse) kalendripäeva ette Veebisaidil, Mobiilirakenduses ja saates Kasutajale e-kirja teel teate.

Kui Kasutaja jätkab käesolevate Eeskirjade alusel Sõidukite kasutamist pärast seda hetke, kui Eeskirjade ja Hinnakirja muudatused, millest Kasutajat on käesolevate Eeskirjade punktis 10.1 sätestatud korra alusel teavitatud, jõustuvad, loetakse, et ta on Äriühingu poolt Eeskirjades ja Hinnakirjas tehtud muudatustega nõustunud. Kui Kasutaja eelmainitud muudatustega ei nõustu, on ta kohustatud Sõiduki Parkimisalale tagastama ja reisi Sõidukiga nõuetekohaselt lõpetama ja mitte kasutama käesolevates Eeskirjades kirjeldatud teenuseid hiljemalt uute Eeskirjade jõustumise kuupäeva seisuga.

Äriühingul on õigus ühepoolselt loovutada kõik nendest Eeskirjadest tulenevad õigused ja kohustused Äriühinguga seotud mis tahes kolmandale isikule, esitades Kasutajale selle kohta kirjaliku teate.

Käesolevad Eeskirjad on koostatud kooskõlas Eesti Vabariigi õigusega ja neile kohaldatakse Eesti Vabariigi õigust.