EE EN RU
Hinnakiri CityBee ei nõua registreerimistasu ega liikmemaksu. Maksad ainult auto kasutamise aja ning läbitud kilomeetrite eest. Kuidas saan registreeruda CityBee kasutajaks? CityBeega seiklemiseks lae alla CityBee telefonirakendus Androidi (Google Play) või iOS (App Store) poest. Ma ei saa oma kontole sisse logida. Mida teha, kui unustasin parooli või kasutajanime? Ikka juhtub, neid paroole on nii palju... Kontrolli, kas sisestad õige e-posti aadressi ja parooli. Pea meeles, et suur- ja väiketähtedel tehakse vahet. Kui Sa ikka ei saa kontole sisse logid Kas registreerimise ajal pean esitama oma makse-/krediitkaardi andmed? Tee see kohe ära. Sa võid seda teha ka pärastpoole, aga ilma oma kaardi andmeid sisestamata ei ole Sul võimalik teha broneeringut ega rentida autot. Milliseid kaarte registreerimisel aktsepteeritakse? Me aktsepteerime kõiki Visa, Mastercard ja American Express kaarte. Sa võid lisada rohkem kui ühe maksekaardi. Pea meeles, et kaardil peavad olema avatud internetitehingud. Saad seda teha log Kas ma saan registreeruda CityBees, aga esitada teise isiku maksekaardi? Paraku mitte. Kaart peab kuuluma samale isikule, kellele kuulub CityBee konto. Milliseid dokumendid on vajalikud registreerimiseks? Pane valmis B-kategooria juhiluba. Sellest piisab. Kuidas ma saan autot broneerida? Auto broneerimiseks käivita meie rakendus ja otsi lähimat autot kaardilt või autode nimekirjast. Klõpsa ikoonile ja näed auto täpset asukohta ja kütuse taset. Leidsid sobiva sõiduki? Klõpsa „ Kuidas avada auto uksed? Kui oled auto juurde jõudnud, käivita rakendus ja klõpsa vahelehel „Broneering“ nuppu „Ava“. Uksed avanevad automaatselt ning saad autosse istuda. Kui kaua kehtib sõiduki broneering? Tasuta broneering on aktiivne 15 minutit. Veerand tunni möödudes tühistatakse broneeringu automaatselt. Vajadusel võid auto broneerida ka pikemaks vajutades nupule „Pikenda broneeringut“. Sii Kas ma saan broneeringut tühistada? Kui jah, siis kas see maksab? Jah, Sa saad 15 minuti jooksul broneeringu tasuta tühistada. Kui mõtled ümber, klõpsa lihtsalt „Tühista“ ja seejärel kinnita loobumisest. Pea meeles, et tasu arvutatakse auto avamise hetkest. Kus saan renti lõpetada? Kaubikutele on ette nähtud kindlad kohad, kus tohib renti lõpetada, mida on näha rakenduses oleval kaardil. Sõiduautode renti saab lõpetada rakenduses oleval kaardil märgitud aladel, kuid pe Kas ma saan rendi lõpetada teises linnas? Jah! Saab küll! Kuidas arvutatakse CityBee hind? Autot broneerides on esimesed 15 minutit tasuta (broneeringu pikendamisel kuni 24h hakatakse pärast 15 minutit arvestama ajatasu). Tasu arvutatakse auto uste avanemise hetkest rakenduse abil. Kuidas võetakse tasu CityBee kasutamise eest? Auto rendi alustamiseks pead CityBee kontole sisestama enda maksekaardi andmed. Sa võid sisestada rohkem kui ühe kaardi andmed ja enne rendi algust valida just selle kaardi, millega seekord t Millised on CityBee kasutamise kulud? Päris väikesed, näiteks Comfort klassi sõiduautode puhul 0,20 € minutis, 6,90 € tunnis, 32,90 € päevas või 159 € nädalas ning 0,20 € iga kilomeetri kohta. Täieliku hinnakirja ja kõik hinnad l Kas ma maksan CityBeed kasutades kütuse eest? Ei. Sa maksad ainult auto kasutamisaja ja läbitud kilomeetrite eest. Kui auto kasutamise ajal saab kütus otsa (armatuuris süttib punane kütusereservi tuli), külasta lähimat Circle K tanklat, Kas ma maksan rendi eest siis, kui autot ei kasutatud, aga mina pole broneeringut lõpetanud? Jah. Tasud on arvutatud alates broneeringu lõpetamise hetkest, olenemata sellest, kas auto liigub või mitte. Mida pean tegema, kui kütus otsa saab? Kui Sul saab kütus otsa, sõida lähimasse Circle K tanklasse. Täida paak ja maksa kütusekaardiga (ära kasuta sularaha), mille leiad päikesesirmi tagant. Sinu abi märgatakse CityBee's kindlasti Kui vana pean olema, et teenust kasutada? Kasutajad peavad olema täisealised. Ära unusta, et kasutajal peab olema ka kehtiv B-kategooria juhiluba. Kas teenus on saadaval ööpäevaringselt? Meie teenus on saadaval ööpäevaringselt, 7 päeva nädalas, 365 päeva aastas (mõnikord isegi 366 päeva). Kas CityBee autosid võivad kõik kasutada? Meie autod on saadaval (peaaegu) kõigile. Sul peab olema kehtiv B-kategooria juhiluba ja pead olema täisealine. Mis on kaubaruumi mõõtmed? Mis sinna mahub? Meie kaubikud mahutavad suurimaid ja pikimaid pakke - näiteks 90 kasti suurusega 56x33x41 cm või 3,5 m pikkuse (köögi) tööpinna. Kas veose kaaluga on seotud piiranguid? Jah. Fiat Ducato puhul on lubatud veose kogukaal 1450 kg. Meie autod suudavad kanda tõepoolest suurt koormat, aga ka nende võimetel on piir, mida ei tohi ületada. PS! Ära unusta veost kinnit Kas kaubikus on transpordirihmad kauba kinnitamiseks? Jah. Kui Sul on plaanis vedada suuri ning raskeid asju, kasuta kaubikus olevaid rihmu. Kinnitamata veos võib mõjuda sõiduohutusele või kahjustada autot. Anna meile teada, kui Sa rihmasid auto Missugune juhiluba on vajalik auto juhtimiseks? Meie autode juhtimiseks piisab B-kategooria juhiloast. Pea aga meeles, et meie kaubikud on palju suuremad kui sõiduautod. Need on siiski suured autod suurteks vedudeks! Kui Sa pole sellist a Kas autot võib juhtida ka mõni muu isik? Ei. Juht peab olema selle CityBee konto omanik, mille kaudu on tehtud auto broneering ja rent. Mitu istekohta kaubikus on? Kaubikute salongis on kolm kohta (juht ja kaks reisijat). Pea meeles, et inimeste vedu kaubaruumis on keelatud. Kui kõrge on kaubik ? Kas kaubik mahub maa-aluse parklasse? Sellega võib minna keeruliseks. Kontrolli iga kord lubatud kõrgust. Pea meeles, et CityBee kaubikud on suuremad ja kõrgemad kui sõiduautod. Need mahuvad parklatesse ja garaažidesse, kus maksi Kust ma leian autovõtme? Autovõtme leiad riiulist, mis on raadiost ja käigukangist allpool. Võti peab asuma topsihoidjate vahel. Kui seda seal ei ole, vaata kindalaekast. Pea meeles, et pärast rendi lõpetamist pead v Kus on registreerimistunnistus ja kindlustuspoliis? Regimistreerimistunnistus ja kindlustuspoliis on auto kindalaekas kaassõitja poolel. Kas rakendus on saadaval igale nutitelefonile ja operatsioonisüsteemile? Näiteks Windows Phone? Meie rakendus on saadaval seadmetele, mis kasutavad minimaalselt operatsioonisüsteemi Android 4.4 või iOS versiooni 9.3. Kas CityBee autoga tohib sõita Eestist välja? Jah, aga enne sellise reisi alustamist pead meile helistama ja eelnevalt teavitama, millisesse riiki Sa lähed ja kui kaua kavatsed välismaal viibida. Pea meeles, et väljaspool Eesti piire ei Ma ei saa renti lõpetada. Mis võib olla selle põhjuseks? Kontrolli, kas oled CityBee alas. Pea meeles, et renti on võimalik lõpetada vaid CityBee alas. Kui oled alas, kontrolli, kas kõik uksed ja aknad on kinni. Enne rendi lõpetamist ära unusta võt Mis juhtub, kui ma kaotan auto dokumendid? Anna meile sellest viivitamatult teada, helistades kõnekeskusesse +372 6005 888. Kas CityBee autod on kindlustatud? Kõik CityBee autod on kindlustatud. Juhi omavastutus on maksimaalselt 500 eurot, juhul kui kahju on tema enda põhjustatud. Täpse info kindlustuse ja Sinu vastutuse kohta kahju eest leiad Kod Mida pean tegema, kui kahjustasin autot? Kui kahjustasid autot, helista viivitamata meie kõnekeskusesse +372 6005 888 ja selgita, mis juhtus. Ütleme Sulle, kuidas edasi toimida. Põhjustasin liiklusõnnetuse. Mida pean tegema ja millised kulud sellega kaasnevad? Tegijal juhtub! Kui põhjustasid õnnetuse, fikseeri selle toimumiskoht ja helista meie kõnekeskusesse +372 6005 888, kust saad juhise, kuidas edasi toimida. Kui vajalik, teata asjakohastele am Märkasin kahjustusi või on autost varustust puudu. Mida pean tegema? Kui märkad kahjustust, tee sellest pilt ja saada e-kiri: info@citybee.ee või helista numbrile: +372 6005 888. Kui midagi on valesti auto salongis või kaubaruumis, anna meile sellest teada. Mida teha, kui alas ei ole vabu parkimiskohti? Võid oodata, kuni vabaneb parkimiskoht alas või sõita mõnda teise lähedalasuvasse alasse. Jätsin midagi autosse. Kuidas ma selle tagasi saan? Kui oled ala läheduses ja autot pole veel renditud teisele isikule, rendi auto korraks uuesti ja võta ununeud asjad tagasi. Kui Sul ei ole autole juurdepääsu, helista meie kõnekeskusesse +372 Kas ma tohin vedada elusloomi? Jah, aga ainult siis, kui koduloomad on spetsiaalsetes kandevahendites, ohutult paigutatud kõrvalistmele ja kinnitatud turvavööga. Kas autos on telefonilaadija ja -hoidja? Muidugi, mobiilsus ja uued tehnoloogiad on meile kõige tähtsamad. Meie autodest leiad laadija ja telefonihoidja. Anna meile teada, kui üks neist on puudu. Mis on Premium pakett? Premium pakett on lisatasu eest saadav boonus meie teenuste kasutamisel. Hetkel pakume preemiumklientidele väiksemat liiklusõnnetuse hüvitamise omavastutust: 500€ asemel on omavastutus kõiges Kas ma võin karantiini ajal CityBee autoga sõita tagasi Eestisse? Yes. If you want to reserve a car in Latvia or Lithuania you will need to create a profile for the the country you are planning to take the car from. To do that, follow the steps below: 1. Kus saan tasuta Citybee autoga parkida? Lisaks Tallinna linna südalinna ja kesklinna parkimistsoonile on võimalus Citybee tsooni sees parkida ja sõitu lõpetada järgnevates eraparklates: Kui ma olen saanud parkimistrahvi? Kui olete Citybee sõidukit kasutades saanud parkimistrahvi siis andke sellest meile teada. Ärge ise parkimistrahvi ise tasuge, Citybee tasub antud trahvid nõudjale ise ning hiljem nõuab parki Kas ja kuidas mõjutab Citybee Leedu andmeleke CityBee Eesti kliente? Andmeleke ei puuduta CityBee kliente Eestis. Eestis on võetud kasutuseletäiendavad turvameetmed, et tagada CityBee klientide andmetemaksimaalne turvalisus.
Tulemused puuduvad. Proovi uuesti

Kasutustingimused

Uuendatud kasutustingimused on kinnitatud 14.01.2021 direktori käskkirjaga CBEE-IO21-1

 

RENTIMISE JA TEENUSE OSUTAMISE

TINGIMUSED

 

I.ÜLDSÄTTED

1.1. Käesolevaid CityBee Eesti OÜ, juriidilise isiku registrikoodiga 14646800, registrijärgse asukoha aadressiga Peetri 5, Tallinn, Eesti Vabariik (edaspidi nimetatud „Äriühing“), rentimise ja teenuse osutamise tingimusi (edaspidi nimetatud „Tingimused“) kohaldatakse nii (i) Kasutaja registreerimise korrale, (ii) mootorsõidukite, kaherattaliste sõidukite ja varade broneerimisele ja kasutamisele, (iii) sõidukite ja varade kasutamisele kohaldatavatele tingimustele, (iv) vastutust käsitlevatele eeskirjadele kui ka (v) maksetingimustele.

1.2. Juhul, kui Kasutajal tekib seoses käesolevate Tingimustega mis tahes küsimusi, on Kasutajal õigus võtta ühendust Äriühinguga järgmistel kontaktandmetel: telefon +372 600 5888, e-post info@citybee.ee.

1.3. Loetakse, et Äriühing ja Kasutaja on astunud lepingulistesse suhetesse kooskõlas käesolevate Tingimustega.

 

II. MÕISTED

2.1. „Kasutaja“ - Äriühingu klient (füüsiline isik), kes nõustub käesolevate Tingimustega ja kasutab Teenuseid käesolevate Tingimuste alusel.

2.2. „Sõiduk“ - kaherattaline sõiduk, millega sõidetakse lihaste jõul või millel on elektrimootor või mootorsõiduk, mille Äriühing annab käesolevate Tingimuste alusel tasu eest Kasutaja kasutusse.

2.3. „Varad“ - Äriühingu vara, mis ei ole kavandatud ega mõeldud osalema avalikus liikluses, ja mis antakse Kasutajale kasutamiseks käesolevate Tingimuste alusel ja kooskõlas selle vahetu eesmärgiga. Järgnevad loetakse Varade hulka, sealhulgas, kuid mitte ainult kelgud, vesijalgrattad ja muu vara, mida ei klassifitseerita Sõidukiks ja mis vastab eeltoodud kirjeldusele.

2.4. „Kasutusperiood“ - ajaperiood alates Sõiduki või Vara võtmisest (lukust lahti tegemisest) kuni Sõiduki või Vara tagastamise (lukustamise) hetkeni.

2.5. „Teenused“ - kõik Äriühingu poolt osutatavad teenused, sealhulgas rentimine (kasutusse andmine), hooldus (kapitaalremont ja jooksvad remonditööd, tehniline abi), tsiviilvastutuskindlustus, samuti kõikide selliste materjalide ja kütuste andmine, mis on vajalikud Sõiduki või Varade kasutamiseks ja  käitamiseks nende tavapärasel eesmärgil.

2.6. „Veebisait“ - veebisait aadressil www.citybee.ee.

2.7. „Mobiilirakendus“ - nutitelefonidele, tahvelarvutitele ja/või muudele mobiilseadmetele mõeldud rakendustarkvara, mille abil viiakse läbi Sõiduki broneerimist, lukust lahti tegemist, lukustamist ja/või muid tarkvaras ette nähtud toiminguid.

2.8. „Elektrooniline Süsteem“ - Sõiduki ettetellimissüsteem Mobiilirakenduses.

2.9. „Sõidukisüsteem“ - Sõidukisse paigaldatud elektrooniline süsteem, mis salvestab Sõiduki asukoha, Sõiduki poolt läbitud vahemaa, Sõiduki kasutamise aja, Kütusekaardi kasutamise ning Sõidukiga ja selle kasutamisega seotud muud andmed ning edastab need andmed Äriühingule.

2.10. “Hinnakiri - Teenustasud, trahvid, kahjude summad, muud tasud ja kulud, mis on avaldatud Veebisaidil ja Mobiilirakenduses. Hinnakiri moodustab käesolevate Tingimuste lahutamatu osa.

2.11. „Liikluseeskirjad“ - vastava riigi kohaldatavad liikluseeskirjad ja seotud seadusjärgsed eeskirjad.

2.12. „Kütusekaart“ - igas mootorsõidukis olev kütusekaart, mis on mõeldud kütuse eest maksmiseks Äriühingu poolt täpsustatud bensiinijaamas/tanklas/teenindusjaamas.

2.13. „Parkimisala“ - parkla, kust Kasutaja Sõiduki võtab ja/või kuhu võib Sõiduki tagastada.

2.14. „Privaatsuspoliitika“ – Äriühingu Privaatsuspoliitika, mis sisaldab teavet Kasutaja isikuandmete töötlemise kohta, mh Kasutaja õiguste kohta andmesubjektina.

2.15. Käesolevate Tingimuste tähenduses on vastavalt kontekstile terminite ainsuse ja mitmuse vormil sama tähendus.

 

III. KONTO REGISTREERIMINE

3.1. Kasutajal on õigus Teenuseid kasutada vaid pärast käesolevas dokumendis ette nähtud tegevuste lõpuleviimist – s.t registreerumist Mobiilirakenduses ja oma isikliku elektroonilise konto loomist (edaspidi nimetatud „CityBee Konto“).

3.2. Igal ajal pärast registreerumist võib Kasutaja valida Premium paketi, mis pakub Kasutajale täiendava tasu eest lisasoodustusi (edaspidi nimetatud „Premium pakett“). Premium paketiga seotud tasude suurus, tingimused ja soodustused on täpsustatud Veebisaidil ja Mobiilirakenduses, samuti on need leitavad Hinnakirjast.

3.3. Registreerimise käigus kohustub Kasutaja:

3.3.1. hoolikalt ja vastutustundlikult lugema läbi käesolevad Tingimused, Hinnakirja, Kindlustuseeskirjad, Privaatsuspoliitika (samuti nende lisad) ja vajutama registreerimisvormil nupule „Nõustun“. Vajutades nupule „Nõustun“, kinnitab Kasutaja, et talle esitatud kogu teave on selge, mõistetav ning ta nõustub käesolevate Tingimustega;

3.3.2. esitama selliseid andmeid, teavet ja dokumente, mida Äriühing võib registreerumisel mõistlikult nõuda (sealhulgas täites väljad nõutud teabega);

3.3.3. märkima ära oma e-posti aadressi (mida kasutatakse Kasutaja identifitseerimiskoodina) ja looma unikaalse parooli, mida kasutatakse edaspidi Elektroonilisse Süsteemi sisselogimisel;

3.3.4. valima identifitseerimise meetodi: Kasutaja poolt loodud unikaalse PIN-koodi, identifitseerimise sõrmejälje ja/või näotuvastus funktsiooni abil (edaspidi koos nimetatud „Parool“), mida Kasutaja peab igakordselt Mobiilirakendusse sisenedes kasutama (sisestama). Kasutajal ei ole võimalust sõrmejälge või näotuvastust Parooliks valida, kui tema mobiilseade sellist funktsionaalsust ei toeta.

3.3.5. ühendama oma CityBee Konto kehtiva maksekaardiga. Äriühingul on õigus teostada Kasutaja maksekaardi kontrolli – s.t broneerida 1 (ühe) euro suurune summa, mis tagastatakse Kasutaja poolt ühendatud maksekaardi kontole (edaspidi nimetatud „Maksekonto“) pärast edukat kontrollimist (broneerimine). Broneeritud summa tegeliku tagasimakse tähtaeg sõltub Kasutaja maksekaardi väljastanud finantseerimis- (makse)asutuse poolt kohaldatavatest tingimustest;

3.3.6. mootorsõidukite kasutamiseks omama kehtivat dokumenti, mis tõendab õigust mootorsõidukeid juhtida (nt juhiluba) ja kinnitama selle kehtivuse järgides Mobiilirakenduse korda:

3.3.6.1. laadima üles fotod oma näost ja oma juhiloa esiküljest;

3.3.6.2. Äriühing kontrollib nägude sarnasust ja mootorsõidukite juhtimise õigust tõendava dokumendi kehtivust.

3.4. Juhul, kui Kasutaja ei sisesta õigeid andmeid või sisestab valed andmed, loetakse Kasutaja registreerumine kehtetuks ja tühistatakse.

3.5. Kasutaja peab sisse logimise andmeid ja Parooli kaitsma ja tal ei ole õigust avaldada neid mis tahes kolmandale isikule. Kasutaja vastutab oma sisse logimise andmete ja Parooli turvalisuse ja konfidentsiaalsena hoidmise eest.

3.6. Kasutajal ei ole õigust:

3.6.1. oma CityBee Kontot loovutada, sellega kaubelda või seda välja üürida;

3.6.2. luua võltse, ebaseaduslikke, valesid CityBee Kontosid.

3.7. Kasutaja peab viivitamatult teavitama Äriühingut, kui tema:

3.7.1. sisse logimise andmed lähevad kaduma või saavad kättesaadavaks kolmandale isikule;

3.7.2. CityBee Konto on ohustatud või kolmandale isikule kasutamiseks kättesaadav.

3.8. Käesoleva dokumendi punktis 3.7 täpsustatud Kasutaja teate kättesaamisel peab Äriühing viivitamatult, kuid mitte hiljem kui 8 (kaheksa) tunni jooksul, Kasutaja CityBee Konto blokeerima.

3.9. Nii Äriühing kui ka Kasutaja kohustuvad teavitama üksteist mis tahes muudatustest oma andmetes (nimi, perekonnanimi, aadress, registrinumber jne) hiljemalt 5 (viie) kalendripäeva jooksul.

3.10. Pärast punktis 3.7 viidatud Kasutaja teate esitamist tekkinud kahju eest vastutab Äriühing, välja arvatud juhtudel, kui kahju põhjustas Kasutaja tahtlik tegevus. Kasutaja vastutab ja võtab enda kanda kogu riski oma CityBee Konto kasutamise eest mis tahes kõrvalise kolmanda isiku poolt kuni punktis 3.7 viidatud Kasutaja teate esitamiseni, välja arvatud juhtudel, kui:

3.10.1. kahju tekkis tulenevalt Äriühingu raskest hooletusest või tahtlusest; või

3.10.2. kahju tekkis tulenevalt Äriühingu poolt kontrollitavatest sündmustest.

3.11. Kasutaja tagab, et kasutades arvuti riistvara, tarkvara või teisi seadmeid Kasutaja registreerimiseks ja/või Elektroonilisse Süsteemi sisse logimiseks, on aktiveeritud kõik mõistlikud ja kaasaegsed turvameetmed (sealhulgas viirusetõrje, pahavara vastane tarkvara ja tulemüürid) ning Kasutaja vastutab vastavalt kõikide tagajärgede eest, mis tulenevad Kasutaja arvuti, nutitelefoni, tahvelarvuti või muu seadme ebapiisavast kaitsest.

 

IV. ÜLDISED KASUTUSTINGIMUSED


Üldreeglid


4.1. Äriühing kohustub tagama, et Sõiduk või Vara on heas korras ja seisundis ning kasutamiseks ja käitamiseks sobiv.

4.2. Vigadeks ei loeta puuduseid või rikkeid, mis ei mõjuta liiklusohutust ega avalda mõju lühiajalises perspektiivis ega ka vigu, mis ei tulene Sõiduki või Vara mittenõuetekohasest hooldusest.

4.3. Kasutaja kohustub kasutama Teenuseid kooskõlas käesolevate Tingimuste sätetega ja tegutsema kui mõistlikult ettevaatlik, ettenägelik, vastutustundlik ja informeeritud isik.

4.4. Teenuseid kasutades Kasutaja muu hulgas:

4.4.1. peab järgima Sõiduki tootja poolt kehtestatud Sõiduki käitamise nõudeid, mida on kirjeldatud Sõiduki juhendites, mida hoitakse Sõidukis;

4.4.2. peab järgima Äriühingu juhiseid ja soovitusi, mis on sätestatud käesolevates Tingimustes;

4.4.3. peab täitma Liikluseeskirju;

4.4.4. ei oma õigust kasutada Sõidukit võidusõiduks või muuks spordialaks või võidusõiduga seotud eesmärkidel ega kasutada seda õppesõidukina ega kasutada Sõidukit pidevalt suurel koormusel (raskete kaupade vedamiseks jne, välja arvatud kaubaveokite puhul), kasutada seda teiste sõidukite vedamiseks, kasutada mootorsõidukit eesmärgil, milleks see ei ole kohandatud või kavandatud, ega kasutada mootorsõidukit kohaldatavate õigusaktide kohaselt keelatud tegude kordasaatmiseks;

4.4.5. peab järgima muude kohaldatavate õigusaktide nõudeid;

4.4.6. peab järgima Sõiduki käitamise nõudeid, mida ei ole siin eespool mainitud, kuid mida loetakse sellist liiki vara kasutamise puhul tavapärasteks nõueteks.

4.5. Kasutaja kohustub viivitamatult teavitama Äriühingut ja vastavaid ametivõime (nt politsei, tuletõrje), kui Sõiduk hävineb, saab kahjustada, läheb katki või muutub muul viisil kasutamiseks mittesobivaks, ning samuti teavitama asjaoludest, mis takistavad Sõiduki käitamist ja kasutamist.

4.6. Ilma Äriühingu eelneva kirjaliku nõusolekuta ei ole Kasutajal lubatud Sõidukit, Vara allkasutusse anda, käesolevast dokumendist tulenevaid õigusi ja kohustusi loovutada, Sõidukit teisele isikule võõrandada ega lubada teisel isikul Sõidukit kasutada.

4.7. Kasutaja vastutab Kasutusperioodi jooksul Sõiduki või Vara eest täielikult. Selle Kasutusperioodi jooksul võtab Kasutaja endale kogu vastutuse kui suurema ohu allika valdaja. Kasutaja on vastutav koos Kasutajaga Sõidukit või Vara kasutavate isikute (nt reisijate) turvalisuse, tervise, hukkumise, samuti nende isikute vara hävimise või kaotuse eest, kui kohaldatavate seadustega pole teisiti sätestatud.

4.8. Teenuste kasutamise fakti loetakse Kasutajapoolseks kinnituseks, et (i) tal on piisavalt teadmisi, kuidas Sõidukit või Vara kasutada ja käitada, (ii) tal on Sõiduki või Vara kasutamiseks piisavad oskused ja (iii) tema füüsiline seisund on Sõiduki juhtimiseks vajalikul tasemel.

4.9. Kasutaja on kohustatud:

4.9.1. sõitma turvaliselt;

4.9.2. alustama Sõiduki pidurdamist ja Sõidukiga sõitmist turvalisel kiirusel, võttes arvesse oma kogemust, oskusi ja ilmastikutingimusi;

4.9.3. kandma peakaitset ja asjakohast riietust (kaherattaliste Sõidukite ja Varade korral);

4.9.4. hindama ilmastiku- ja keskkonnatingimusi ning kasutama Sõidukit või Vara ainult pärast seda, kui on teinud kindlaks, et selle kasutamine on turvaline ega ohusta Kasutajat, teisi isikuid või Äriühingut.

4.10. Juhul, kui Kasutaja Sõidukit või Vara lühikest aega ei kasuta, kuid pole oma reisi või broneeringut lõpetanud, peab Kasutaja võtma kasutusele kõik meetmed tagamaks Sõiduki või Vara turvalisuse ja selle, et kolmandad isikud ei saaks seda oma valdusesse võtta (s.t on lukustatud, aknad on suletud, tuled ja pleier on välja lülitatud jne).

4.11. Sõidukit või Vara võib kasutada Leedu, Läti ja Eesti territooriumil. Kasutajal on lubatud kasutada Sõidukit või Vara väljaspool Leedu, Läti ja Eesti territooriumi vaid Äriühingu eelneval kirjalikul nõusolekul.

4.12. Sõidukit või Vara kasutades on:

4.12.1. Kasutaja kohustatud olema täiesti kaine (0,00 promilli) ega tohi olla psühhoaktiivsete ainete mõju all;

4.12.2. Kasutajal keelatud Sõidukit juhtida, kui ta on haige või väsinud või kui tema juhtimine võib kujutada ohtu liiklusohutusele, ja anda mootorsõidukit või Vara teistele isikutele juhtimiseks või muul viisil kasutamiseks;

4.12.3. Kasutaja kohustatud järgima muid nõudeid, mida kohaldatakse nende kategooria sõidukitele, mida tal on vastavalt juhiloas määratletule luba juhtida.

4.13. Äriühingul on õigus paigaldada Sõidukisse alkolukk, s.t alkomeeter, mis takistab Sõiduki käivitamist, kui juhi hingeõhk sisaldab liigselt alkoholi.


Broneerimine, võtmine, kasutamine


4.14. Enne reisi alustamist tuleb mootorsõiduk Mobiilirakenduses broneerida. Mootorsõiduki võib broneerida Mobiilirakenduses viidatud ajaperioodiks enne mootorsõiduki kasutamise arvatavat algusaega. Broneeringu tegemiseks peab Kasutaja läbi viima järgmised tegevused:

4.14.1. logima sisse Elektroonilisse Süsteemi, sisestades selleks vajadusel Parooli;

4.14.2. valima eelistatud Sõiduki;

4.14.3. kinnitama selle Sõiduki broneeringu.

4.15. Broneeringu kinnitus luuakse Mobiilirakenduses ja see on nähtav Kasutaja ekraanil.

4.16. Jõudes Sõiduki või Vara Parkimisalale, peab Kasutaja valima sobiva käskluse ja järgima Mobiilirakenduses näidatavaid juhiseid, et Sõiduk või Vara lukust lahti teha või pärast reisi lõpetamist Sõiduk või Vara lukustada.

4.17. Kasutaja on kohustatud Sõiduki üle vaatama (nii Sõiduki salongi kui ka välimise osa), et teha kindlaks, et mootorsõidukil ei ole selgelt nähtavaid kahjustusi, ning on kohustatud kontrollima, kas kõik mootorsõiduki tarvikud ja lisaseadmed (süütevõti, Kütusekaart ja Sõiduki dokumendid) on oma kohal. Kasutaja on kohustatud viivitamatult teavitama Äriühingut kõikidest tuvastatud mittevastavustest telefoninumbril +372 600 5888 (või teisel numbril, mis on Veebisaidil või Mobiilirakenduses sellel eesmärgil toodud) või e-posti aadressil info@citybee.ee. Juhul, kui selgelt nähtava kahjustuse peale on lisatud oranž silt (mis märgib, et kahjustusest on juba teatatud), ei ole vaja Äriühingut täiendavalt teavitada. Vastasel juhul loetakse, et kõik kahjud, millest pole teatatud, on tekkinud Kasutaja poolt Kasutusperioodi jooksul.

4.18. Juhul, kui Kasutaja näeb ette, et Sõiduki või Vara kasutamise maksimaalset tähtaega võidakse ületada, peab ta teavitama Äriühingut hiljemalt kaks tundi enne maksimaalse tähtaja möödumist. Sõiduki või Vara kasutamise maksimaalset tähtaega võib pikendada poolte vastastikusel kokkuleppel.


Õnnetused Kasutusperioodil


4.19. Juhul, kui Kasutusperioodi käigus Sõiduk või Vara konfiskeeritakse või arestitakse või piiratakse mis tahes muid õigusi sellele Kasutaja süü tõttu või kasutamise käigus esile kerkivate asjaolude tõttu, on Kasutaja kohustatud täitma kõik oma kohustused seoses Sõiduki või Varaga enne Sõiduki või Vara tagastamist Äriühingule.

4.20. Kui Sõiduk või Vara läheb katki, Sõiduki armatuurlaual lülituvad sisse hoiatussignaalid, kuulda on kahtlaseid kõrvalisi helisid või Sõidukit või Vara ei ole enam võimalik turvaliselt käitada, on Kasutaja kohustatud viivitamatult (i) lõpetama Sõiduki või Vara kasutamise, (ii) teavitama telefoni teel Äriühingut ning (iii) täitma Äriühingu edasisi juhiseid.

4.21. Juhul, kui Sõiduk saab liiklusõnnetuse käigus või muude asjaolude tõttu mis tahes kahjustusi, kohustub Kasutaja viivitamatult teavitama Äriühingut ja vastavaid ametivõime (politsei, tuletõrje jne), täitma liiklusõnnetuse teate ja tegema muid vajalikke toiminguid, et hoida ära või vähendada kahju Sõidukile, muule varale ja/või isikutele. Juhul, kui Vara saab kahjustada, peab Kasutaja viivitamatult teavitama Äriühingut ja tegema muid vajalikke toiminguid, et hoida ära või vähendada kahju sellele Varale.


Reisi lõpetamine ja tagastamine


4.22. Pärast oma reisi lõpetamist peab Kasutaja Sõiduki või Vara Parkimisalale tagastama, kui see on nõutav.

4.23. Parkimisala, kust Sõiduk võetakse ja Parkimisala, kuhu Sõiduk tagastatakse, võivad olla erinevad. Mõned mootorsõidukite mudelid, millele on viidatud Veebisaidil ja/või Mobiilirakenduses, tuleb tagastada samale Parkimisalale, kust mootorsõiduk võeti. Sobivate Parkimisalade nimekiri tehakse kättesaadavaks Elektroonilises Süsteemis.

4.24. Enne mootorsõiduki tagastamist on Kasutaja kohustatud panema mootorsõiduki võtme samasse kohta, kust see võeti, kontrollima, et mootorsõidukisse ei ole jäänud isiklikke asju, vajadusel eemaldama Sõidukist prügi ja (või) liiva ja kontrollima, kas kõik mootorsõiduki dokumendid, tarvikud ja lisaseadmed on oma kohal.

4.25. Tagastamisel Parkimisalale tuleb Sõiduk või Vara Mobiilirakenduses näidatud juhiste kohaselt lukustada. Sõiduki või Vara lukustamiseks peab Kasutaja valima Mobiilirakenduses sobiva käskluse ja järgima seal näidatavaid juhiseid. Pärast kõikide sammude lõpetamist ja veendumist, et Sõiduk või Vara on lukustatud, võib Kasutaja Sõiduki või Vara juurest lahkuda.

4.26. Kasutaja on vastutav Liikluseeskirjade ja/või muude parkimisega seotud õigusaktide, eeskirjade või piirangute rikkumise eest, isegi kui Sõiduk pargitakse Parkimisalale.

4.27. Kasutaja on kohustatud tagastama Sõiduki või Vara seisukorras, mis ei ole halvem, kui seisukord, milles Sõiduk või Vara saadi, võttes arvesse loomulikku kulumist. Mootorsõiduki loomuliku kulumise määratlemisel lähtuvad pooled Eesti Liisingühingute Liidu poolt 21.07.2019 koostatud juhendist, mis on avaldatud Eesti Liisinguühingute Liidu veebisaidil   https://www.liisingliit.ee/regulatsioon/juhendid-ja-aktid (juhend loetakse käesolevate Tingimuste lahutamatuks osaks), ja nõutest, mis on toodud avalikult kättesaadavates Tingimustes. Loomuliku kulumise alla ei kuulu alljärgnev:

4.27.1. katkised, deformeerunud või muul moel mehhaaniliselt või termiliselt kahjustatud osad, seadmed ja mehhanismid;

4.27.2. mõlgid Sõiduki kerel, mõrad värvikihis ja nähtavad kriimustused (kui värvikiht on kahjustatud kuni alusvärvini);

4.27.3. värvikihi kulumine, mis on põhjustatud Sõiduki tihedast pesemisest ja/või puhastamisest;

4.27.4. kehva kvaliteediga remont ja/või remondist tulenevad vead;

4.27.5. Sõiduki akende mõrad;

4.27.6. Sõiduki akende kriimustused, mis on põhjustatud Sõiduki mittenõuetekohasest kasutamisest ja/või puhastamisest;

4.27.7. salongi kahjustused nagu põletusaukude või plekkidega istmed, katkised esipaneeli või pakiruumi kaane plastikust osad, akende avamise lingid jne.

4.27.8. Sõiduki kere geomeetria kahjustused.

 

V. MOOTORSÕIDUKI KASUTAMISE TINGIMUSED


   Kasutamine


5.1. Kasutaja võib hakata mootorsõidukit kasutama ajavahemikus, mis on viidatud Mobiilirakenduses iga mootorsõiduki kohta ja algab broneeringu kinnitamisest; vastasel juhul tühistatakse mootorsõiduki broneering automaatselt. Kui Kasutaja valib broneerimise hetkel broneeringu pikendamise ja esialgse broneeringu aeg saab läbi enne, kui mootorsõidukit kasutama hakatakse, pikendatakse broneeringu aega Kasutaja poolt Mobiilirakenduses valitud tähtajaks; Kasutaja kohustub broneeringu pikendamise eest tasuma täiendavaid tasusid (viidatud Hinnakirjas ja Mobiilirakenduses). Kui Kasutaja ei hakka mootorsõidukit kasutama pikendatud broneeringu jooksul, tühistatakse pikendatud broneering automaatselt.

5.2. Mootorsõiduki juhtimiseks tuleb see käivitada kasutades selleks Sõidukis hoitavat süütevõtit. Kui mootorsõiduk ei vaja süütevõtiti, tuleb mootorsõiduk käivitada nuppu vajutades ja samal ajal piduripedaali all hoides.

5.3. Kasutaja on kohustatud tagama, et mootorsõidukis keegi ei suitseta.

5.4. Juhul, kui Kasutaja transpordib mootorsõidukiga looma, tuleb teda transportida vaid selleks spetsiaalselt kohandatud transpordipuuris.

5.5. Mootorsõiduki Sõidukisüsteemi andmete lugemine, kopeerimine, muutmine ja kustutamine, ning mis tahes katsed eelmainitud tegevusi teha, on rangelt keelatud.

5.6. Mootorsõiduki kasutamise maksimaalne tähtaeg on 30 päeva, kui pooled ei lepi kokku teisiti. Kui Kasutaja ei tagasta mootorsõidukit 30 päeva möödumisel Sõiduki kasutamise algusest, on Äriühingul õigus pöörduda politseisse seoses mootorsõiduki vargusega ja blokeerida mootorsõiduki käivitumine. Juhul, kui on oodata, et maksimaalset kasutamise tähtaega ületatakse, tuleb Äriühingut sellest teavitada mitte hiljem kui kaks tundi enne maksimaalse tähtaja möödumist. Mootorsõiduki maksimaalset kasutamise tähtaega võib pikendada pooltevahelise eraldi kokkuleppega.

5.7. Teatades Kasutajale sellest kirjalikus vormis (sealhulgas e-kirja või SMS-i teel) 1 (ühe) päeva ette, on Äriühingul õigus asendada renditud Sõiduk teise analoogse kategooria ja analoogsete parameetritega Sõidukiga igal ajal Kasutusperioodi jooksul, et teostada Sõiduki korralisi hooldus- ja remonditöid, kõrvaldada Sõiduki rikkeid või teha teisi vajalikke toiminguid. Käesolevas punktis määratletud Äriühingu teate kättesaamisel peab Kasutaja lubama Äriühingul Sõiduki välja vahetada (muu hulgas tagastama Sõiduki võtmed ja muud Sõidukist võetud esemed ning võtma renditud Sõidukist ära kõik oma isiklikud esemed) Äriühingu poolt täpsustatud päeval ja ajal ning poolte vahel kokku lepitud kohas ja kooskõlas käesolevate Tingimustega võtma vastu teise Sõiduki.


Tagastamine


5.8. Mootorsõiduk tuleb tagastada ja parkida kohta, kus sellele on igal ajal avalik juurdepääs, ja kooskõlas kohaldatavate Liikluseeskirjadega ja/või parkimisega seotud muude õigusaktide, eeskirjade või piirangutega. Sõidukeid ei tohi parkida:

5.8.1. tõkkepuuga kohtadesse (välja arvatud Mobiilirakenduses tähistatud spetsiaalsetele parkimisaladele lennujaamades);

5.8.2. maa-alustesse parklatesse.

5.9. Juhul, kui Sõiduki Kasutusperioodil pargib Kasutaja mootorsõiduki tasulisse parklasse, maksab ta Sõiduki parkimise eest ise.

5.10. Mootorsõiduki tagastamiseks valib Kasutaja Mobiilirakenduse ekraanil käsu „Lukusta Sõiduk“. Enne mootorsõidukist eemaldumist kohustub Kasutaja veenduma, et see on lukus, kõik aknad ja katuseaknad on suletud ja kõik mootorsõiduki lisaseadmed on jäetud Sõidukisse.


Kütusekaardid


5.11. Igas mootorsõidukis on Kütusekaart. Kaardid on Äriühingu vara. Juhul, kui kasutatakse Kütusekaarti, siis kütuse hinda ei maksta, vaid see sisaldub Kasutaja poolt tasutavas Teenustasus.

5.12. Keelatud on kasutada Kütusekaarti teiste sõidukite jaoks või kütuse lisamiseks mis tahes muudesse mahutitesse. Kui Kasutaja seda keeldu rikub, teatab Äriühing kütuse ebaseaduslikust omastamisest igal juhul politseisse ja Kasutaja on kohustatud tasuma Hinnakirjas viidatud trahvi ja hüvitama Äriühingule (Kütusekaardi ebaseadusliku kasutamise tagajärjel kantud) kahjud, mida nimetud trahv ei kata.

5.13. Kasutaja on kohustatud hoidma Kütusekaarti turvaliselt ja jätma selle pärast kasutamist mootorsõidukisse. Kütusekaardi kaotamisel on Kasutaja kohustatud viivitamatult Äriühingut teavitama ja tema kahjud hüvitama.

5.14. Mootorsõidukisse kütuse lisamiseks võib kasutada vaid selles mootorsõidukis olevat Kütusekaarti.

5.15. Kui mootorsõiduki kütusetagavara langeb ühe neljandikuni kütusepaagist, on Kasutaja kohustatud mootorsõiduki kütusepaagi lähimas Kütusekaardi väljastanud äriühingu teenindusjaamas uuesti täitma. Kütusekaardi PIN-kood on leitav Mobiilirakenduses.

 

VI. KAHERATTALISTE SÕIDUKITE KASUTAMISE TINGIMUSED

6.1. Lähtudes Eesti Vabariigi tsiviilseadustiku üldosa seaduse § 11 lg-st 3 ja võttes arvesse tehtava tehingu liiki (alaealise tehing, mis on seotud enda teenitud rahaliste vahenditega, seadusliku esindaja või teiste isikute poolt antud rahaliste vahenditega, ja mis ei pea olema tehtud notariaalselt tõestatud vormis ega muus erivormis), võib alla 18-aastane isik lihaste jõul juhitavat kaherattalist Sõidukit (jalgratast) laenutada/rentida.

6.2. Elektrimootoriga kaherattalist Sõidukit võib rentida ja kasutada vaid täisealine isik (üle 18-aastane).

6.3. Kõikide kahjude eest, mille on otseselt või kaudselt põhjustanud alla 14-aastane Sõidukit kasutav isik, vastutavad alaealise vanemad või seaduslikud eestkostjad. Vanemad või seaduslikud eestkostjad vastutavad ka 14–18-aastase isiku tekitatud kahju eest sõltumata vanemate või seaduslike eestkostjate süüdiolekust, välja arvatud juhul, kui nad tõestavad, et nad on kahju ennetamiseks teinud kõik, mida võib põhjendatult eeldada.

6.4. Kui kaherattaline Sõiduk on jalgratas, talub see kuni 120 kg ja koti kaal peaks olema kuni 5 kg.

6.5. Kui kaherattaline Sõiduk on tõukeratas, talub see kuni 100 kg.

 

VII. VARADE KASUTAMISE TINGIMUSED

7.1. Lähtudes Eesti Vabariigi tsiviilseadustiku üldosa seaduse § 11 lg-st 3 ja võttes arvesse tehtava tehingu liiki (alaealise tehing, mis on seotud enda teenitud rahaliste vahenditega, seadusliku esindaja või teiste isikute poolt antud rahaliste vahenditega, ja mis ei pea olema tehtud notariaalselt tõestatud vormis ega muus erivormis), võib alla 18-aastane isik Vara laenutada/rentida.

7.2. Vara kasutades peab Kasutaja võtma sobivaid kaitsemeetmeid (nt kandma kiivrit ja muud kaitsevarustust, päästevesti jne).

7.3. Alla 18-aastane Kasutaja võib Vara kasutada vaid täiskasvanu järelevalve all.

7.4. Vara kasutades ei või Kasutaja ületada Varal endal, Mobiilirakenduses või Veebisaidil näidatud maksimaalset Vara koormamassi.

7.5. Vara maksimaalne kasutustähtaeg on 24 (kakskümmend neli) tundi.

 

VIII. VASTUTUS

8.1. Kasutusperioodi jooksul on Kasutaja täielikult vastutav Sõiduki või Vara turvalisuse eest.

8.2. Kasutaja vastutab täielikult Kasutusperioodil toime pandud õigusaktide rikkumiste ja kolmandatele isikutele põhjustatud kahju eest, välja arvatud juhtudel, kui:

8.2.1. sellised rikkumised pandi toime või kahju tekitati Äriühingu ja/või kolmandate isikute süül;

8.2.2. leiduvad muud õiguspärased alused, mis piiravad Kasutaja vastutust või kõrvaldavad selle (nagu nt vääramatu jõud, riigi tegevus jne).

8.3. Kasutaja ei vastuta Sõiduki või Vara mis tahes rikete eest, mis kerkivad esile Sõiduki või Vara käitamise käigus ja on põhjustatud varasemast kasutamisest, käitamisest või loomulikust kulumisest, kui Kasutaja teavitab Äriühingut viivitamatult telefoni teel ja järgib Äriühingu poolt antud juhiseid.

8.4. Kasutaja vastutab oma selliste riiete, esemete ja muude asjade kahjustumise eest, mis asuvad Sõidukis või mida kasutatakse Teenuste kasutamise käigus, välja arvatud juhul, kui selline kahju on tekkinud Äriühingu tahtluse või raske hooletuse tagajärjel.

8.5. Juhul, kui Sõiduk või Vara läheb kaduma, kohustub Kasutaja maksma Äriühingule Hinnakirjas viidatud trahvi ja hüvitama Äriühingule kõik kahjud, mida see trahv ei kata. Pärast Äriühingule trahvi maksmist ei omanda Kasutaja Sõiduki ega Vara omandit. Äriühing annab endast parima, et Sõiduk või Vara tagasi saada.

8.6. Käesolevates Tingimustes ja/või Hinnakirjas märgitud trahvid loetakse Äriühingu minimaalseteks vaidluse alla mitte kuuluvateks kahjudeks, sealhulgas võimalik kahju Äriühingu maineväärtusele, kaubamärgile, kaubanimele, ettevõtte ja sotsiaalsele aususele ja mainele, samuti Äriühingu tootemargi kuvandile, mille on põhjustanud Kasutaja ebaseaduslik ja vastutustundetu tegevus. Käesolevate Tingimuste alusel Kasutajale väljastatud mis tahes trahvid on mõeldud selleks, et katta ja hüvitada Äriühingu poolt kantud kahjud ja neid ei saa tõlgendada karistuslike trahvidena isegi, kui need on määratletud või neile viidatakse kui „Trahvid“. Trahvide või viiviste tasumine ei vabasta Kasutajat kohustusest hüvitada kõik muud Äriühingu kahjud, mida trahv ei kata. Igal juhul ei vabasta käesolevates Tingimustes sätestatud trahvide määramine Kasutajat kohustusest täita sätestatud kohustusi.


Trahvid


8.7. Kasutaja on kohustatud maksma Äriühingule Hinnakirjas täpsustatud trahvi, kui Kasutaja süü tõttu Sõiduk või selle lisaseadmed (nt süütevõti) saavad kahjustada, hävinevad või lähevad kaduma või Vara saab kahjustada, hävineb või läheb kaduma või Äriühing kannab muid kahjusid või Kasutaja rikub oma käesolevatest Tingimustest tulenevaid kohustusi.

8.8. Kasutaja on kohustatud tasuma Äriühingule järgmiseid trahve:

8.8.1. trahv rehvi kahjustamise eest, kui seda ei saa parandada;

8.8.2. trahv Sõidukis suitsetamise eest;

8.8.3. trahv Kütusekaardi ebaseadusliku kasutamise eest (vt punkt 5.12 ülal);

8.8.4. trahv ohtliku või hoolimatu juhtimise eest;

8.8.5. trahv juhtimise eest alkoholi, uimastite ja/või muude psühhoaktiivsete ainete mõju all;

8.8.6. trahv jalgratta omastamise eest;

8.8.7. trahv selle eest, et lubati teisel isikul kasutada oma CityBee Kontot või renditud Sõidukit;

8.8.8. trahvid muude rikkumiste eest nagu viidatud Hinnakirjas.

8.9. Trahvide summad avaldatakse Hinnakirjas, mis on kättesaadav Veebisaidil ja Mobiilirakenduses.

8.10. Kasutajal on õigus tasuda vähendatud trahvi, kui:

8.10.1. ta on tellinud Premium paketi ja pakett oli trahvi aluse esinemise hetkel kehtiv;

Kohaldatavate vähendamiste summad on täpsustatud Hinnakirjas, mis on kättesaadav Veebisaidil ja Mobiilirakenduses.


Kaotsiminek


8.11. Juhul, kui Kasutaja põhjustab õnnetuse, on see Kasutaja kohustatud tasuma Äriühingule Hinnakirjas viidatud kindla summa. Nimetatud summa võidakse debiteerida automaatselt Kasutaja Maksekontolt. Kasutaja Maksekontot debiteeritakse kohe pärast seda, kui õnnetus avastati, nõuetekohaselt registreeriti ja Kasutajat sellest eelnevalt teavitati (Mobiilirakenduse kaudu või muul viisil). Juhul, kui Äriühingu kahjud on väiksemad kui debiteeritud summa, kannab Äriühing vahe Kasutaja Maksekontole 14 kalendripäeva jooksul alates hetkest, mil tegelike kahjude summa on määratletud ja Kasutajat on sellest teavitatud.

8.12. Ulatuses, milles Kasutaja poolt Äriühingule tasumisele kuuluvatest trahvidest ja muudest tasudest ei piisa (sealhulgas ülal punktis 8.11 täpsustatud), on Kasutaja kohustatud hüvitama kogu kahju, mille Äriühing on Kasutaja süü (tahtluse või raske hooletuse) tõttu kandnud järgnevatel juhtudel:

8.12.1. tulenevalt suutmatusest täita Sõiduki või Vara kasutamise tingimusi;

8.12.2. tulenevalt Kasutaja poolt registreerumisel esitatud valeandmetest või -informatsioonist;

8.12.3. tulenevalt Sõiduki või Vara kasutamisest eesmärgil, milleks see ei ole kavandatud ega mõeldud;

8.12.4. tulenevalt Sõiduki või Vara käitamisest kõrvalise isiku poolt;

8.12.5. kui Kasutajal ei ole õigust sellise kategooria Sõidukit juhtida või tal ei ole õigust Sõidukeid juhtida;

8.12.6. Sõiduki või Vara käitamise eest alkoholi, uimastite ja/või muude psühhoaktiivsete ainete mõju all;

8.12.7. tulenevalt suutmatusest täita liikluspolitsei või muude pädevate asutuste nõudmisi;

8.12.8. kui Kasutaja kasutab Sõidukit või Vara kuritegelike tegevuste elluviimiseks;

8.12.9. tulenevalt kaupade Sõidukisse laadimisest või Sõidukilt maha laadimisest;

8.12.10. tulenevalt Sõiduki kaotsiminekust;

8.12.11. tulenevalt Sõiduki salongi (seadmete) või välimise osa määrdumisest, kriimustamisest, rebenemisest, mille on põhjustanud Kasutaja, reisijad või lemmikloomad; Vara või selle elementide muust lõhkumisest või kahjustamisest;

8.12.12. kui Kasutaja ei teata liiklusõnnetusest politseile, tuletõrjele ja/või muudele pädevatele asutustele;

8.12.13. kui pädevad asutused väljastavad Äriühingule trahve, makse, riigilõive, sissenõudeid või muid kulusid või sanktsioone;

8.12.14. tulenevalt muude kohaldatavate õigusaktide rikkumisest.


Lisatasud


8.13. Juhul, kui Sõiduki kasutamise käigus saab see (selle salong või välimine osa) mustemaks kui tavapäraselt pärast sellist kasutamist, on Kasutaja kohustatud tasuma Hinnakirjas märgitud tasud, ja kui selliseid tasusid ei ole märgitud, siis Sõiduki pesemise ja puhastamise kulud.

8.14. Juhul, kui Sõidukit kasutades rikub Kasutaja kohaldatavaid Liikluseeskirju, on Äriühingul õigus nõuda Kasutajalt sisse haldustasu (märgitud Hinnakirjas). Haldustasu hüvitab Äriühingu kulud, mis on seotud rikkumise ja selle haldamisega (sealhulgas suhtlemine ametivõimudega); Liikluseeskirjade alusel määratud trahvi on kohustatud tasuma Kasutaja.

8.15. Võib juhtuda, et Kasutaja peab raskeveoki juhtimise eest osadel siseriiklikel teedel tasu maksma (täiendavat teavet vaata siit: https://www.mnt.ee/et).

8.16. Kasutaja võib olla kohustatud tasuma ka järgnevaid lisatasusid:

8.16.1. tasu käibemaksuga arve uuesti väljastamise / parandamise eest (vt punkt 9.13 allpool);

8.16.2. CityBee Konto kehtivuse pikendamise tasu.

8.17. Muud lisatasud võidakse märkida Hinnakirja.


Maksmise eeskirjad, kindlustus


8.18. Äriühing debiteerib Hinnakirjas täpsustatud trahvi ja/või täiendavate tasude summa automaatselt ühendatud Maksekontolt. Kasutaja Maksekontot debiteeritakse kohe pärast seda, kui rikkumine avastati, nõuetekohaselt registreeriti ja Kasutajat eelnevalt teavitati (Mobiilirakenduse kaudu või muul viisil).

8.19. Ülal punktis 8.12 sätestatud Äriühingu kahjude korral debiteeritakse nende kahjude summa Kasutaja Maksekontolt või tasutakse Kasutaja poolt 7 (seitsme) päeva jooksul alates hetkest, mil kahju avastati, välja arvutati ja Kasutajat kahjudest teavitati. Kasutaja võib esitada oma vastuväited kahjude esinemise asjaolule ja/või suurusele eelmainitud 7-päevase tähtaja jooksul.

8.20. Sõiduki kindlustanud kindlustusseltsi kindlustuseeskirjades sätestatud juhtudel, kui kindlustusselts hüvitab kahju, omandab ta tagasinõudeõiguse, et nõuda Kasutajalt sisse kogu välja makstud kindlustushüvitis, kui kahju, mille vastu Sõiduk oli kindlustatud, oli põhjustatud Kasutaja süü tõttu.

8.21. Juhtudel, kui vastutus lasub Kasutajal (või asjaolud põhjustavad Kasutaja vastutuse), on Äriühingul ühtlasi õigus viivitamatult ja määramata ajaks peatada Teenuste osutamine Kasutajale, blokeerida juurdepääs Kontole, blokeerida Sõiduki käivitumine, blokeerida Sõiduki või Vara lukust lahti tegemine ja võtta Sõiduk või Vara tagasi ilma sellest täiendavalt teatamata.

8.22. Kasutaja kohustub täitma Sõiduki või Varad kindlustanud kindlustusseltsi poolt kehtestatud kindlustustingimuste nõudeid. Kindlustustingimused avaldatakse Veebisaidil.


Äriühingu vastutus


8.23. Äriühing vastutab käesolevates Tingimustes sätestatud kohustuste täitmise eest ja kohustub hüvitama Kasutajale oma kohustuste mittenõuetekohasest täitmisest põhjustatud otsesed kahjud.

8.24. Ulatuses, milles selline vastutuse piirang on lubatav kohaldatava õiguse alusel, ei ole Äriühing vastutav alljärgneva eest:

8.24.1. Kasutaja poolt kantud kahju tulenevalt Teenuste kasutamisega seotud viivitusest;

8.24.2. Teenuste kasutamise käigus Kasutaja poolt kolmandatele isikutele põhjustatud kahju;

8.24.3. Kasutaja tervise või elu kahjustumine, mis on tekkinud Teenuste kasutamise käigus;

8.24.4. mis tahes kaudsed kahjud;

8.24.5. kahjud, mis ületavad nende Teenuste hinda, mida ei osutatud või mida osutati mittenõuetekohaselt.

8.25. Kui Äriühing ei taga Kasutajale käesoleva alusel Teenuste nõuetekohast osutamist (s.t Sõiduk ei ole määratletud Parkimisalalt leitav või Sõiduk ei ole heas korras või käitatav), siis pärast seda, kui Kasutaja teavitab Äriühingut telefoni teel, kohustub Äriühing Kasutaja äranägemisel: (i) hüvitama Kasutajale telefoni teel kokku lepitud taksokulud, mis ei ületa Hinnakirjas viidatud summat (kulud hüvitatakse kohaldades Teenuste järgmisele kasutamisele allahindlust või kulud korvatakse kandes need otse Kasutaja Maksekontole), või (ii) toimetama mitte hiljem kui 1 (ühe) tunni jooksul Kasutajani teise Sõiduki.

8.26. Äriühing ei vastuta kahjude eest, mida Kasutaja kannab tulenevalt võimetusest kasutada Sõidukit või Vara õnnetuse korral või muudel põhjustel, mis ei allu Äriühingu kontrollile.

8.27. Äriühingu poolt Kasutajale hüvitatav summa (poolte vahel kokku lepitud või pädeva asutuse poolt kehtestatud) lisatakse Kasutaja taotlusel tulevasele arvele ja/või tulevastele maksetele või kantakse otse Kasutaja Maksekontole.

 

IX. MAKSETINGIMUSED

9.1. Teenuste kasutamise eest tasub Kasutaja Äriühingule Hinnakirjas täpsustatud ja Teenuste kasutamise hetkel kehtivad tasud.

9.2. Teenustasu arvestamise tähenduses hakkab Kasutusperiood jooksma Sõiduki või Vara lukust lahti tegemise ja/või selle Parkimisalalt võtmise hetkel või pikendatud broneeringu korral – pikendatud broneeringu aja kinnitamise hetkest, ja kestab kuni hetkeni, mil Sõiduk või Vara reaalselt Parkimisalale tagastatakse ja lukustatakse. Teenustasu arvutatakse Teenuse kasutamise ajal kehtiva Hinnakirja kohaselt. Sõiduki või Vara lukust lahti tegemiseks või lukustamiseks võib kuluda kuni 1 minut (iga tegevuse jaoks eraldi) ja see aeg arvestatakse Kasutusperioodi hulka.

9.3. Mootorsõiduki poolt läbitud iga kilomeetri Teenustasu arvutatakse nii, et Sõiduki poolt läbitud kilomeetrite arv korrutatakse Hinnakirjas viidatud ühe kilomeetri hinnaga. Mootorsõiduki poolt läbitud vahemaa ümardatakse ülespoole lähima (suurema) kilomeetrini.

9.4. Vara kasutamise Teenustasu arvutatakse nii, et Vara rentimise hind korrutatakse ajaga, mil Vara hallati.

9.5. Kasutaja võib igal ajal tellida lisatasu eest Premium paketi. Lisatasud ja tellimise tingimused on näidatud Veebisaidil ja Mobiilirakenduses, samuti on need leitavad Hinnakirjast.

9.6. Äriühingul on õigus omal äranägemisel anda Teenuste osas krediidilimiiti. Äriühingul on ainuõigus eelmainitud krediidilimiiti igal ajal muuta, tühistada, vähendada või suurendada.

9.7. Kasutaja on kohustatud ühendama oma CityBee Konto maksekaardiga. Kasutajal on õigus vabatahtlikult ühendada rohkem pangakaarte kui üks ja enne iga reisi algust valida kaart, mida ta kasutab Teenuste eest tasumiseks. CityBee Kontoga ühendatud maksekaart peab võimaldama automaatset debiteerimist Kasutaja Maksekontolt. Tasude summa debiteeritakse automaatselt eelmainitud kaardilt. Juhul, kui raha debiteerimine ei õnnestu ja/või kaardil pole piisavalt rahalisi vahendeid, püütakse Teenustasu automaatselt debiteerida iga 1 (ühe) tunni järel seni, kuni tasumata summad on täies ulatuses debiteeritud.

9.8. Äriühing ei debiteeri Teenustasu Kasutaja Maksekontolt sagedamini kui 1 (üks) kord tunnis.

9.9. Juhul, kui Äriühing peab hüvitama Kasutaja kahjud ja/või juhul, kui Äriühing debiteerib Kasutaja Maksekontot kogemata või eksikombel, kannab Äriühing vastava summa viivitamatult Kasutaja Maksekontole.

9.10. Kasutajal on õigus märkida oma CityBee Kontole andmed käibemaksuga arvete saamiseks.

9.11. Juhul, kui rahalisi vahendeid ei õnnestu debiteerida ja/või Kasutaja Maksekontol ei ole piisavalt rahalisi vahendeid, ei ole sellel Kasutajal võimalik teha uut reisi (ega broneeringut) ega kasutada Vara enne, kui tasumata summa on makstud ja kõik kumuleerunud maksed on täies ulatuses arveldatud kooskõlas Tingimuste ja Hinnakirjaga.

9.12. Kui Kasutaja Maksekontot Teenuste eest automaatselt ei debiteeritud ja Kasutaja ei tasu osutatud Teenuste eest eelmise kuu viimaseks päevaks, väljastab Äriühing eelmisel kuul osutatud Teenuste eest käibemaksuga arve (Elektroonilise Süsteemi ja Sõidukisüsteemi andmete alusel) ja saadab selle Kasutajale e-kirjaga jooksva kuu 5ndaks (viiendaks) tööpäevaks. Kasutajal on õigus väljastatud arvetega tutvuda ka oma CityBee Kontol. Käesolevate Tingimuste kohaselt on Kasutaja kohustatud eelmise kuu eest tasuma jooksva kuu 5ndaks (viiendaks) tööpäevaks. Olles arved kätte saanud, on Kasutaja kohustatud kontrollima, kas need arved on õiged, ja teatama Äriühingule kõikidest täheldatud mittevastavustest 2 (kahe) tööpäeva jooksul. Kasutaja on kohustatud esitama arvetel märgitud teabega seotud mis tahes nõuded 2 (kahe) tööpäeva jooksul alates arve kättesaamisest. Kui Kasutaja ei esita nõudeid eelmainitud tähtaja jooksul, loetakse, et Kasutaja on väljastatud arved heaks kiitnud.

9.13. Kui Kasutaja soovib, et talle väljastatud käibemaksuga arve uuesti väljastataks / seda muudetaks muul põhjusel kui Äriühingu süü tõttu (nt kui Kasutaja esitab ebaõiget teavet või füüsilisele isikule väljastatud arve tuleks uuesti väljastada juriidilise isiku nimele), võetakse käibemaksuga arve uuesti väljastamise / parandamise eest Hinnakirjas viidatud lisatasu.

9.14. Kui Kasutaja ei saa käibemaksuga arvet e-kirja teel märgitud maksetähtpäevaks, kohustub Kasutaja arve saamiseks Äriühingu poole pöörduma. Kasutaja peab alati kõik väljastatud arved alla laadima ja üle kontrollima, logides selleks sisse oma CityBee Kontole.

9.15. Juhul, kui Kasutaja ei tasu arveid õigeaegselt, on Äriühingul õigus volitada võlgade sissenõudmisega tegelevat äriühingut võlgu sisse nõudma või loovutada oma nõudeõigus Kasutaja võlgade sissenõudmiseks võlgade sissenõudmisega tegelevale äriühingule. Äriühingule kättesaadavaid Kasutaja isikuandmeid võib edastada ametivõimudele ja/või kohtutäituritele tasumise ja maksude või trahvide sissenõudmise eesmärgil.

9.16. Kasutaja kohustub maksma Äriühingule viivist 0,05 protsenti tasumata summast iga viivitatud päeva eest.

9.17. Kui Teenuste kasutamise käigus saavutab Kasutaja Hinnakirjas määratletud piirsumma ja kumuleerunud Teenustasu ei debiteeritud Kasutaja Maksekontolt automaatselt, on Äriühingul õigus nõuda, et Kasutaja maksaks Teenuste eest täiendava summa ette. Kui Kasutaja ei maksa eelmainitud summat kokku lepitud tähtaja jooksul, on ta kohustatud Sõiduki või Vara Parkimisalale tagastama hiljemalt 1 (ühe) tunni jooksul alates Äriühingu taotlusest. Kui Kasutaja ei tasu arveid või ei tagasta Sõidukit või Vara, on Äriühingul õigus peatada Teenuste osutamine Kasutajale, blokeerida Sõiduki või Vara käivitumine, lukust lahti tegemine või kasutamine seniks, kuni Kasutaja hüvitab kumuleerunud Teenustasu, ning teatada Sõiduki ebaseaduslikust omastamisest politseisse.

9.18. Enne, kui Kasutaja asub Sõidukit või Vara kasutama, on Äriühingul õigus kontrollida, kas Kasutaja Maksekontol on piisavalt rahalisi vahendeid, ning broneerida rahalistest vahenditest summa, mis võrdub 5 EUR (viie euroga). Reisi lõpus debiteeritakse broneeritud summast Hinnakirja kohaselt arvutatud tegelik summa; kui broneeritud summa on suurem, tagastatakse erinevus Maksekontole.

9.19. Kui Kasutaja ei järgi siin kehtestatud eeskirju, on Äriühingul õigus Kasutajale Teenuste osutamine peatada, tühistada Kasutaja reisid (või broneeringud) ja blokeerida ligipääs Elektroonilisele Süsteemile. Lisaks, kui Kasutaja ei täida käesolevaid Tingimusi, on Äriühingul õigus nõuda, et Kasutaja kõrvaldaks rikkumise täiendava tähtaja jooksul, mis ei ole mingil juhul pikem kui 1 (üks) tund, kui Äriühing ei määratle eraldi teates pikemat tähtaega. Juhul, kui Kasutaja ei kõrvalda Tingimuste rikkumist käesolevas punktis määratletud tähtaja jooksul, loetakse, et pärast selle tähtaja möödumist möödub ka Sõiduki või Vara rentimise (broneerimise) tähtaeg.

9.20. Tingimuste rikkumise teate esitamine Kasutajale ja rikkumise mittekõrvaldamine määratud tähtaja jooksul on õiguslikud asjaolud, mille alusel Sõiduki rentimine (broneerimine) lõppeb ja mingit eraldi teadet ei esitata. Sõiduki või Vara rentimise (broneerimise) lõppemisel peab Kasutaja viivitamatult tagastama Sõiduki või Vara lähimale Parkimisalale. Juhul, kui Kasutaja ei nõustu täitma või ei täida Äriühingu taotlust Äriühingu poolt määratud tähtaja jooksul, on Äriühingul õigus peatada Kasutajale Teenuste osutamine, blokeerida Sõiduki või Vara  käivitumine, lukust lahti tegemine või kasutamine; Äriühingu töötajal on ka õigus Sõiduk või Vara ilma Kasutaja osalemiseta ära tuua.

 

X. LÕPPSÄTTED

10.1. Käesolevad Tingimused jõustuvad Kasutaja suhtes kinnitamisel Kasutaja poolt tema registreerumisel.

10.2. Äriühingul on õigus käesolevaid Tingimusi ühepoolselt muuta, teatades sellest Kasutajale e-kirja teel. Muudatused esitatakse Kasutajale ka Mobiilirakenduses ja Veebisaidil. Muudatused jõustuvad 5 (viie) päeva möödumisel Kasutajate teavitamisest. Kui Kasutaja jätkab Teenuste kasutamist või tellib uusi Teenuseid käesolevate Tingimuste alusel, loetakse, et ta on Tingimuste muudatustega nõustunud (sealhulgas Teenustasu muudatustega). Kui Kasutaja eelmainitud muudatustega ei nõustu, on ta kohustatud broneeringu või reisi nõuetekohaselt lõpetama ja Sõiduki või Vara Parkimisalale tagastama.

10.3. Äriühingul on õigus igal ajal Teenustasusid ühepoolselt muuta. Sellest tulenevalt on Kasutajal soovitatav Teenustasudega tutvuda iga kord enne Teenuste kasutamist.

10.4. Äriühingul on õigus ühepoolselt loovutada kõik nendest Tingimustest tulenevad õigused ja kohustused Äriühinguga seotud mis tahes kolmandale isikule, esitades Kasutajale kirjaliku teate.

10.5. Kui Kasutaja ei saa Teenuseid nõuetekohaselt kasutada, on ta kohustatud Äriühingut telefoni teel, e-posti teel või muude elektrooniliste vahendite kaudu teavitama. Vaidlus proovitakse lahendada pooltevaheliste vastastikkuste läbirääkimiste teel või õigusaktides kehtestatud korras Kasutaja poolt esitatud ja Äriühingule kättesaadava kogu teabe alusel.

10.6. Kõik Teenuseid puudutavad nõuded esitatakse mitte hiljem kui 3 (kolme) kuu jooksul alates Teenuste osutamise kuupäevast (s.t broneerimise hetkest). Äriühing püüab Kasutaja nõudele vastata nii kiiresti kui võimalik, kuid mitte hiljem kui 14 (neljateistkümne) kalendripäeva jooksul alates nõude kättesaamisest. Juhul, kui Äriühing ei ole Kasutaja nõuet rahuldanud või on rahuldanud selle osaliselt, on Kasutajal õigus pöörduda kohalikku tarbijakaitseasutusse (täiendav teave aadressil https://www.ttja.ee/et). See säte ei piira mingil viisil Kasutaja õigust esitada igal ajal Teenustega seotud nõue kohalikku tarbijakaitseasutusse või kohtusse.

10.7. Kõik pooltevahelised vaidlused ja lahkarvamused, mida ei lahendata eelmainitud viisil, lahendatakse Eesti Vabariigi pädevas kohtus.

10.8. Käesolevad Tingimused on koostatud kooskõlas Eesti Vabariigi õigusega ja neile kohaldatakse Eesti Vabariigi õigust.

 

Viimati uuendatud: 14.12.2021